Το Γαλατικό χωριό Πετιμπόνουμ,
Ο Πανοραμιξ και το Μαγικό φίλτρο.
Έχουν περάσει κοντά 4 μήνες και η αντίσταση του λαού είναι πρωτοφανής για τα μεταπολιτευτικά χρονικά.
Μαζικά και αποφασισμένα, ένας κόσμος κάτω από ένα κοινό πρόβλημα, κατάφερνει να ορθώσει το ανάστημά του ενάντια στις επιδιώξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών και των πολιτικών τους εκπροσώπων.
Οι επιθέσεις που δέχεται ο λαός της Κερατέας, τόσο ισχυρές, τόσο βάρβαρες.
Επιδρομές με όλους τους κατασταλτικούς μηχανισμούς που διατίθενται, με επαίσχυντες μεθόδους, με άνανδρες επιθέσεις, που παραπέμπουν σε άλλες μαύρες εποχές.
Και παρ΄όλα αυτά οι κάτοικοι, αντιστέκονται σαν το Ανυπότακτο Γαλατικό χωριό του Αστερίξ.
Τι το ιδιαίτερο συμβαίνει στην Κερατέα και η οργή για την αδικία που τους επιβάλλεται μετουσιώνεται σε οργανωμένη πάλη, σε αποφασιστικό μαζικό αγώνα;
Πώς και γιατί εμφανίζεται εκεί το φαινόμενο της πλατιάς λαϊκής συσπείρωσης;
Πως αναπτύχθηκε η συντροφικότητα, η αλληλεγγύη, πως επιτεύχθηκε ο συντονισμός δράσης;
Πώς δεν μπόρεσαν για κοντά 4 μήνες με τόσους και τέτοιους μηχανισμούς, με τόσες και τέτοιες επιθέσεις, να τους λυγίσουν;
Πως δεν εξαγοράστηκαν συνειδήσεις, πως δεν το βάζουν κάτω.
Αυτό το "φαινόμενο" και το λέω φαινόμενο, γιατί δεν έχει προηγούμενο στα μεταπολιτευτικά χρονικά. Το λέω φαινόμενο, γιατί σε ολόκληρη την χώρα οι εργαζόμενοι και ολόκληρος ο λαός, έχουμε υποστεί τόσα πλήγματα.
Βγάλαν την ζωή μας στο σφυρί.
Μεγάλες ομάδες εργαζομένων σε όλη την χώρα, έχουν μείνει στο έλεος των μέτρων τους, χωρίς εργασία, με την αδυναμία να ανταποκριθούν στις βασικές τους ανάγκες, με την ζωή σε επίπεδα κάτω της φτώχειας.
Μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας έχει βρεθεί αντιμέτωπη σήμερα με το φάσμα της πείνας και όμως δεν αντιδρά.
Τι θα μπορούσε να πει κανείς;
Ότι μια χωματερή είναι μεγαλύτερο πλήγμα από την ανεργία, την ανέχεια, την έλλειψη φαρμάκων, την αδυναμία πρόσβασης σε νοσοκομεία,το πρόβλημα του να σου κόβουν το ρεύμα,να μην έχεις ασφάλεια;
Να βλέπεις καθημερινά ότι οδεύεις προς το χάος, να σε ξεφτιλίζουν και συ να απεμπολείς τα δικαιώματά σου με μια ανοχή, που είναι απίστευτη και για τον ίδιο τον ταξικό σου εχθρό, που κομπάζει και επαίρεται ότι έχει την συγκατάθεσή μας, ότι έχει την συναίνεση του Ελληνικού λαού για τα μέτρα που παίρνει σε βάρος μας.
Τι συμβαίνει λοιπόν στο Ανυποχώρητο χωριό της Κερατέας, μήπως έχουν τον Πανοραμιξ και τους ποτίζει με το μαγικό φίλτρο;
Τι είναι εκείνο που τους κάνει αποφασισμένους και όλους μαζί να αντιστέκονται;
Η Κερατέα είναι μια μικρή κοινωνία με όλα τα χαρακτηριστικά που έχει η Ελληνική κοινωνία σήμερα.
Η κοινωνικοταξική της διάρθρωση, με τις πολιτικές και ιδεολογικές διαφοροποιήσεις με τις αποκλείσεις στο μορφωτικό επίπεδο, στο πολιτιστικό επίπεδο,αντανακλούν την σύνθεση που υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία.
Βασίζεται στην ίδια οικονομία και αναπτύσσει το ίδιο εποικοδόμημα.Δεν μπορεί να είναι αλλιώς.
Πότε και πώς κατάφεραν και ανέπτυξαν μια τέτοια "συνειδητότητα" ώστε η κοινωνία να εκφράζεται και ο αγώνας τους να έχει χαρακτηριστικά ταξικής πάλης.
Οι Αντικειμενικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν στην περιοχή από την υποβάθμιση που μπορεί να σημαίνει η δημιουργία ΧΥΤΑ, είναι από μόνες τους αυτές που συνέβαλαν να αναπτυχθεί και ο Υποκειμενικός παράγοντας και είναι ποιο ζωτικής σημασίας, είναι ποιο σημαντικές από τις συνθήκες εξαθλίωσης που αντιμετωπίζει ο λαός μας;
Γιατί στην κοινωνία δεν εκφράζεται με αποφασιστικότητα, η αντίσταση, η διαμαρτυρία, η απειθαρχία;
Στην Κερατέα πότε πρόλαβαν και έγιναν τόσες ζυμώσεις;
Τι είναι λοιπόν εκείνο που τους κάνει να αντιστέκονται, να έχουν αναπτύξει τέτοιο βαθμό οργάνωσης, να είναι σαν γροθιά αποφασισμένοι να αντιμετωπίζουν με τέτοιο βαθμό συσπείρωσης,ενότητας, αλληλεγγύης, όλες τις σε βάρος τους ενορχηστρωμένες επιθέσεις;
Να έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο τις κυβερνητικές επιδιώξεις,που πια δεν περιορίζονται απλά στην εγκατάσταση ΧΥΤΑ στην περιοχή, αλλά πλέον γι΄αυτούς είναι ζήτημα κύρους (εξετάσεις δίνουν).
Αλλωστε είναι μια πρόβα τζενεράλε,ένα τεστ αποτελεσματικότητας, αντιμετώπισης και καταστολής επερχόμενων συγκρούσεων
Τι συμβαίνει λοιπόν στο Ανυποχώρητο χωριό της Κερατέας; Ποιος είναι ο Πανοραμιξ και τι φίλτρο τους ποτίζει;
Γιατί οι Κερατιώτες δεν φοβούνται ούτε καν να μην τους πέσει ο ουρανός στο κεφάλι;
Ας προβληματιστούμε λοιπόν γιατί :
"Ναι μεν δεν μπορούμε να καταργήσουμε καθόλου την ευθύνη του λαϊκού παράγοντα, αλλά όμως είμαστε υπεύθυνοι να τον καθοδηγήσουμε, να τον εμπνεύσουμε και να τον οδηγήσουμε στην αντίσταση και στον αγώνα για την ανατροπή του Καπιταλιστικού συστήματος"
που άλλωστε
"έχει εξαντλήσει τα όριά του"!
26 σχόλια:
Καλησπέρα !
Σήμερα, δεν αρκεί, να έχεις δίκιο ...
Πρέπει και να το υπερασπίζεσαι !
Να το διεκδικείς !
Αυτό το Μεγάλο Μάθημα, μας δίνει ο λαός της Κερατέας !
Είμαστε μαζί του, γιατί αυτοί πρώτα βρέθηκαν μαζί μας ...
Πολύ θα ήθελα να βρεθώ κοντά τους να τους σφίξω το χέρι (έστω και ενός), να υποκλιθώ, να τους υποσχεθώ ...
Στο ερωτημα σου εχω δοσει απαντηση, στο σχολιο σου στο μπλοκ μου.
Φάρε καλησπέρα σου.
Θα πρέπει κανείς να δει ακριβώς τα στοιχεία του αγώνα της Κερατέας.
Ταξικά χαρακτηριστικά δεν έχει.Θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί: Και τι γίνεται όταν, (λέω τώρα) αν δεν γίνει ο ΧΥΤΑ στην περιοχή, όλα καλά;
Εδώ ο κόσμος χάνεται, άλλα αιτήματα δεν υπάρχουν, άλλος διεκδικήσεις σε έναν τέτοιο αγώνα δεν υπάρχουν;
Το θέμα όμως που μπαίνει και πρέπει στα σοβαρά να το εξετάσουμε είναι αυτό:.Πως μπόρεσαν και ο αγώνας τους έχει χωρίς να είναι ταξικός, όλα τα χαρακτηριστικά και τις μεθόδους που έχει ο ταξικός αγώνας.Συσπείρωση,συλλογικότητα, αποφασιστικότητα,δυναμισμό,διάρκεια.
Και όλα αυτά "δίχως"(λένε) να υπάρχει αναπτυγμένη ταξική συνείδηση.(διαφορετικά θα έμπαιναν και άλλα αιτήματα)
Εγώ δεν έχω τέτοια άποψη.Όλο αυτό μπορεί και να είναι ενταγμένο στα πλαίσια μιας τακτικής,και πολύ σωστά.
Αλλά είναι σημαντικό αυτό που συμβαίνει εκεί, γιατί μέσα και από τέτοιου χαρακτήρα κινητοποιήσεις και αντιστάσεις, είναι που αναπτύσσεται και η ταξική συνείδηση, αρκεί η πρωτοπορία της εργατικής τάξης να μην την απαξιώνει. Και το λέω αυτό, γιατί έχω διαβάσει σε μπλοκ συντροφικά,αλλά έχω ακούσει και από συντρόφους ανάλογες απόψεις, που απαξιώνουν τέτοιους αγώνες, δικαιώνοντας κάποιους που λένε ότι αν δεν καθοδηγούνται από "εμάς" δεν τους στηρίζουμε.
Αν είναι έτσι το θεωρώ λάθος τακτική.
Καλησπερα ΒΒ.
Εκει κατω στην Κερατεα ο αγωνας δεν ειναι τωρινος. Ηταν ετοιμοι για να αγωνιστουν για το θεμα του ΧΥΤΑ, η συντονιστικη υπηρχε εδω και χρονια.
Εγω θυμαμαι να γινονται κουβεντες εδω και περιπου 10 χρονια, ισως και παραπανω.
Τασούλα, νομίζω ότι θα αδικήσουμε τους κατοίκους αυτών των πόλεων αν τους χαρακτηρίσουμε ξιπασμένους Νεοέλληνες.
Ρωτάει η φίλη Τασούλα σε ένα σχόλιο της :
"Μήπως οι πόλεις που γνωρίζαμε ..Κοκκινιά,Δραπετσώνα,Περιστέρι.
Τριανδρία,Τούμπα,Καλαμαριά,Βάρνα κτλ...έχουν γεμίσει ξυπασμένους νεοέλληνες......
Πρέπει κανείς να κάνει μια έρευνα σε αυτές τις πόλεις για να καταλήξει σε συμπεράσματα για την κοινωνικοταξική τους διάρθρωση.
Τα παρακάτω στοιχεία αφορούν την Νίκαια Κοκκινιά Κορυδαλλό
Κάτοικοι: 210.000
Στην Κοκκινιά ζει το : 53%. Στον Ρέντη ζει το: 8,5% Στον Κορυδαλλό ζει το: 38,5%
Το 75% των κατοίκων του συνολικού πληθυσμού είναι μισθωτοί
Η κοινονικοταξική διάρθρωση είναι:
Έως 30 ετών το: 38%
Γυναίκες το 51%
Οικονομικά ενεργοί το: 41%
Οικο/κα ενεργές γυναίκες 36,7%
Μισθωτοί το 75%
Από αυτούς απασχολούνται
Στο εμπόριο το 21%
Βιομηχανικοί εργάτες το 24%
Στον επισιτισμό το 5%
Δημόσια και τοπική αυτοδ. 10,2%
Εργοδότες και αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό το 10,5%
Αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό είναι το 8,6%
Και ένα μεγάλο μέρος απασχολείται στις μεταφορές.
Υπάρχει συγκέντρωση μεταναστών πάνω από 30.000
Δεν μπορεί κανείς με αυτά τα στοιχεία παρά να κατατάξει αυτές τις περιοχές στις εργατουπόλεις.
Εργατουπόλεις αντιμέτωπες με όλα τα προβλήματα που επιφέρει η κρίση.
Ήδη ένα μεγάλο μέρος των καταστημάτων στους δύο κεντρικούς δρόμους της Νίκαιας, έχουν βάλει λουκέτο.Λουκέτο έχουν βάλει και πολλές μικρές βιοτεχνίες.
Η εικόνα στους δύο αυτούς δρόμους με τα πολλά κλειστά μαγαζιά, είναι θλιβερή.
Οι περισσότερες από όσες μέχρι στιγμής επιβιώνουν, πλέον δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανελαστικές υποχρεώσεις τους, είτε προς τον ΟΑΕΕ, είτε με τα δάνεια, αλλά ακόμα και με το ρεύμα ή το ενοίκιο τους, με άμεση προοπτική να βάλουν λουκέτο και αυτές,
Οι προοπτικές για τους κατοίκους είναι χωρίς μέλλον τρομακτικές ! Και δεν είναι τρόπος του λέγειν.
Όταν όμως μιλάμε για μια πόλη σαν την Νίκαια, μια πόλη με αγωνιστικές παραδόσεις,με Αριστερές καταβολές μην πω Κομμουνιστικές,τότε οι προσδοκίες που μπορεί να έχει κανείς πόρο απέχουν από τις αντιδράσεις του λαού της πόλης και αυτό κανείς, απαιτείται να το ερμηνεύσει αν θέλει βέβαια να παρέμβει.
Τι είναι αυτό που κάνει τους κατοίκους αυτών των πόλεων να μην αντιστέκονται;
Αυτή είναι μια μεγάλη κουβέντα,που απαιτεί επιστημονική ανάλυση και που θα πρέπει να πάρει υπ΄όψη της, τόσο τους μηχανισμούς της εξουσίας, όσο και την πολύπαθη ιστορία της.
Πάντως πίστεψέ με, δεν είναι οι κάτοικοι αυτών των πόλεων ξιπασμένοι και αν υιοθετούσαμε αυτό το συμπέρασμα, θα οδηγούμασταν σε λάθος εκτιμήσεις σε λάθος αποφάσεις, σε λαθεμένες τακτικές.
Αναυδος;
Η απάντηση σε αυτό που ρωτάς είναι μάλλον απλή. Δεν έχουν που να πάνε. Με το ΧΥΤΑ πάνε σπίτια, εξοχικά, δουλιές κλπ οι άνθρωποι αφανίζονται άρα το κόστος του αγώνα είναι μικρότερο από το κόστος του να βάλουν την ουρά στα σκέλια
Απλώς να θυμίσω ένα παρόμοιο περιστατικό στα χρόνια της χούντας στα Μέγαρα κατά της βίαιης απαλλοτρίωσης της γης τους προκειμένου να κατασκευαστεί στην περιοχή ένα συγκρότημα διυλιστηρίων
Αντώνη το κείμενο γράφτηκε απ΄αφορμή και την προηγούμενη ανάρτηση, που θέμα της είχε την συγκέντρωση στην Νίκαια, που δεν ήταν αυτή που απαιτούν οι καιροί.
Φυσικά το φαινόμενο αυτό,δεν περιορίζεται μονάχα σε μια εργατούπολη όπως η Νίκαια, αλλά και αλλού. Παντού θα έλεγα στην Ελλάδα, σήμερα που τα προβλήματα είναι τραγικά και αδιέξοδα.
Έτσι λοιπόν μπήκε το θέμα.Τι είναι αυτό που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην περιοχή της Κερατέας ώστε να εμφανίσει τέτοια αξιοθαύμαστη καθολική και ηρωική θα έλεγα αντίσταση.
Αξίζει τον κόπο να πάρουμε μαθήματα.Γιατί το ξέρουμε ότι οι μέρες που περνάμε αλλά και αυτές που μας περιμένουν απαιτούν την ανάλογη αποφασιστικότητά, την δυναμική μας αντίσταση και φυσικά στόχους πολιτικούς και ταξικούς.
Δεν ήξερα πόσο μακρόχρονη είναι η προσπάθειά τους και είναι ένα σημαντικό στοιχείο αυτό.
Άναυδε καλησπέρα σου.
Δεν αμφιβάλω καθόλου για το πόσο ζωτικής σημασίας είναι το πρόβλημα και το τι συνέπειες θα έχει για τους κατοίκους της περιοχής.
Εκείνο για το οποίο αναρωτιέμαι είναι αντίστοιχα τι συμβαίνει με όλους εμάς που σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα κυριολεκτικά βάρβαρη εφιαλτική.
Δεν ξέρω κατά πόσο συμφωνούμε,αλλά στο κείμενο περιγράφω μια πραγματικότητα με την οποία είναι αντιμέτωπη η πλειοψηφία της εργατικής τάξης.Ανεργία,φτώχεια, αδυναμία πρόσβασης σε νοσοκομεία, στο φάρμακο, αντιμέτωποι με πλειστηριασμούς, με πτωχεύσεις, όλα όσα τέλος πάντων καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και που είναι αδιέξοδα.
Γιατί λοιπόν δεν αντιδρά ο υπόλοιπος κόσμος.
Το ερώτημα λοιπόν ουσιαστικά δεν είναι γιατί αντιδρά και αντιστέκεται η Κερατέα, αλλά γιατί δεν αντιδρούμε οι υπόλοιποι.
Την καλησπέρα μου ΒΒ.
Όλη σου η ανάρτηση είναι σχεδόν μια ερώτηση-απορία για το πως έχει επιτευχθεί αυτή η συσπείρωση του λαού της Κερατέας, πως η δυναμική και αντοχή αυτού του αγώνα παρουσιάζει αξιοσημείωτη ένταση και διάρκεια. Θα ήθελα απο τη μεριά σου να έκανες μερικά βήματα παραπάνω και να κατέθετες μερικές σκέψεις σε μορφή ερμηνειών και όχι ερωτήσεων προς όφελος της ανάπτυξης της συζήτησης που ξεκίνησες.
Από τη μεριά μου να καταθέσω μερικές ιδέες. Προκαταβολικά να ομολογήσω ότι και εγώ αισθάνομαι αρκετά και ευχάριστα αιφνιδιασμένος απο τα όσα συμβαίνουν εκεί και δεν έχω πλήρως σχηματισμένη μια καθαρή εικόνα.
Πρώτον, η ταξική πάλη πολλές φορές δεν αναπτύσσεται γραμμικά και με καθορισμένα σχήματα που έχουμε εμείς στο μυαλό μας. Μπορεί να γεννηθεί αυθόρμητα και χωρίς την παρέμβαση της όποιας "πρωτοπορίας". Δεν την χρειάζεται για να ξεκινήσει η οποιαδήποτε αντίδραση. Η οργανωμένη συνολική πάλη εφ'ολης της ύλης όμως είναι μια υπόθεση που μόνο ένας πολιτικός φορέας με συμπαγή κοσμοθεωρία και πολιτικό πρόγραμμα μπορεί να οδηγήσει με όρους νικηφόρας έκβασης απέναντι στο σύστημα. Στην Κερατέα δεν συμβαίνει μια τέτοιου τύπου αναμέτρηση. Η αφορμή αυτής της ιστορίας είναι απλά ο ΧΥΤΑ.
Ωστόσο, και εδώ είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, η κυβέρνηση αποφάσισε για λόγους μνημονίου-ΔΝΤ, πολιτικής αποφασιστικότητας και παραδειγματισμού να δείξει όλη της την πυγμή στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εργολάβων και της εφαρμογής του "νόμου". Εφαρμόζει λοιπόν από την πρώτη στιγμή σαρωτικά χτυπήματα καταστολής, που αλλού είχαν αποδειχθεί αποτελεσματικα(Λευκίμη, Γραμματικό) και περιμένει να λυγίσει η αντίδραση του κόσμου. Μόνο που έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα είχε ακριβώς το ανάποδο αποτέλεσμα: αντεπίθεση από τους Κερατιώτες, ψυχολογική συσπείρωση του κόσμου και ραγδαία πολιτικοποίηση του αγώνα.
Η αντίσταση λοιπόν στην κατοχή των ΜΑΤ, στην ασυδοσία και το όργιο καταστολής ενός κράτους που υπερασπίζει με κάθε κόστος τα δικαιώματα των εργολάβων, αφεντικών, κεφαλαίου γεννά αναπόφευκτα μια ραγδαία ριζοσπαστικοποίηση και συνειδητοποίηση. Συνολική απαξίωση των αστικών κομμάτων, αντισυστημική διάθεση και προβληματισμός, σκέψεις και συζητήσεις που πάνε πολύ παραπερα από τον ΧΥΤΑ, στην ουσία και την καρδιά των αντιθέσεων που γεννά η ταξική πάλη. Όποιος πάει στα μπλόκα θα δει μια απίστευτη διάθεση για συζήτηση. Καλοπροαίρετη και χωρίς προκαταλήψεις ανταλλαγή και αποδοχή απόψεων απο όποιον βάζει πλάτη σε αυτή την υπόθεση. Πάνω στον αγώνα, στο δρόμο θα συζητηθούν όλα, τα πάντα. Με μια κουλτούρα αλληλεγγύης που δεν έχει ξαναυπάρξει. Και εκεί είναι γόνιμο το έδαφος να φυτέψει σπόρο όποιος ενδιαφέρεται και για άλλα χωράφια πέρα από τα δικά του...
Σε σχέση με το κίνημα της εργατικής τάξης; Τη μάχη που δίνουμε ενάντια στην λαίλαπα του ΔΝΤ; Και εκεί παρόντες ήταν οι Κερατιώτες. Όχι μόνο στα του οίκου τους. Καταλαβαίνουν ότι αυτό που παίζεται δεν είναι ένα "μανιάτικο" της κυβέρνησης, αλλά μια πτυχή της συνολικής πολιτικής της. Γιαυτό στις 23 Φλεβάρη, εκατοντάδες αγωνιστές απο την Κερατέα βρέθηκαν στη μεγαλειώδη διαδήλωση με το πανό τους, σφίξαν τις γροθιές τους και ενώσαν τις φωνές τους με τους υπόλοιπους απεργούς. Και έτσι λοιπόν αυτά τα μικρά ρυάκια ενώνονται με τον μεγάλο ποταμό. Ή ο ποταμός συνίσταται από πολυάριθμα μικρά ρυάκια; Δεν με νοιάζει. Χρεός οποιουδήποτε επαναστάτη είναι να γυρίσει τη ροή του ποταμού με κάθε "τεχνικό" μέσο που έχει στη διάθεση του. Και εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε επιλογές πιστεύω...
Μην κουράσω άλλο όμως. Τι κρατάω απο όλα αυτά; Ένα πράγμα που παλιότερα με έκανε να βγάζω σπυράκια όταν άκουγα διάφορους υπερεπαναστάτες να το πιπιλάνε με την κάθε ευκαιρία, αλλά τώρα έγινε πραγματικότητα:
«κάθε πραγματικό βήμα προς τα εμπρός έχει περισσότερη σημασία από μια ντουζίνα προγράμματα» (Mαρξ, Eπιστολή στον Mπράκε, 1875)
Διαβάζοντας τα μέχρι τώρα σχόλια, διαπίστωσα ότι η εικόνα που έχω για τον αγώνα των Κερατιωτών είναι μάλλον πιο λειψή απ' ό,τι νόμιζα. Και μόνο μ' αυτό το δεδομένο, θα άγγιζε τα όρια του θράσους να επιχειρήσω να αναλύσω ό,τι συμβαίνει εκεί και να δώσω απαντήσεις στις ερωτήσεις σου. Απλώς ας μου επιτραπεί να καταθέσω ταπεινά κάποιες σκέψεις, χωρίς να διεκδικώ το αλάθητο.
1) Ασπάζομαι εν πολλοίς την άποψη του Άναυδου. Οι κυβερνητικές αποφάσεις, όπως γίνονται αντιληπτές και όπως αξιολογούνται από τους κατοίκους της Κερατέας, θίγουν άμεσα τον προσωπικό ζωτικό τους χώρο και μάλιστα τούτο γίνεται όχι μέσω μιας απόφασης που έχει καθολική ισχύ για "όλους" (π.χ. κάποια φορολογία ή ειδική εισφορά των ιδιοκτητών ακινήτων) αλλά επιλεκτικά σε βάρος τους. Όποιος νιώθει τη διάκριση και την αδικία στο πετσί του, στον δικό του χώρο, στη δική του και των παιδιών τη ζωή, αυτός δεν θα πρέπει να αξιώνουμε να ιεραρχήσει αντικειμενικά τη βαρύτητα κάθε αντιλαϊκού μέτρου. Ναι, το πετσόκομα των συντάξεων, το κλείσιμο των σχολείων, η υποβάθμιση της παροχής υπηρεσιών υγείας, της παιδείας, όλα αυτά θίγουν τη ζωή του και τη ζωή των παιδιών του, αλλά την απόφαση για ΧΥΤΑ στη γειτονιά του, νομίζω, την αισθάνεται πιο πολύ να τον αγγίζει, αλλά και άδικη, μεροληπτική εις βάρος του.
2) Είναι λάθος και παράλειψη να αγνοήσουμε ότι η κατά τα προηγούμενα αντίδραση των κατοίκων είναι ξεκομμένη από τη γενικότερη κατάσταση, αυτή που συνθέτει η αντιλαϊκή πολιτική των υποτελών στο μεγάλο κεφάλαιο κυβερνήσεων. Όχι μόνο δεν επιτρέπεται να το αγνοήσουμε αυτό, αλλά ούτε να το υποτιμήσουμε. Ίσως δείχνει ότι σέ κάθε μέρος της Ελλάδας υποφώσκει η αγανάκτηση, η οποία, αν σήμερα δεν είναι ικανή να εξεγείρει τον κόσμο, ωστόσο είναι δυνάμει εξεγερτικός παράγοντας σαν σπίθα που περιμένει μια πνοή αγέρα για να φουντώσει. Η πνοή αγέρα στην Κερατέα ήταν ο ΧΥΤΑ. Αλλού μπορεί να είναι αύριο ένα σχολείο που κλείνει.
3) Πέρα από αναλύσεις του βαθμού επαναστατικής συνειδητότητας των ξεσηκωμένων Κερατιωτών, ας έχουμε υπ' όψη μας ότι οι άνθρωποι σε πολλές εκδηλώσεις ακολουθούν, ανάλογα με την περίσταση, μεθόδους και πρακτικές σύμφωνες ή πολύ κοντά στην επαναστατική θεωρία και πρακτική, στη διαλεκτική, μαρξιστική προσέγγιση κ.λπ., χωρίς να έχουν όχι ασπαστεί αλλά ούτε και διδαχτεί όλα αυτά. Αυτό είναι διαπιστωμένο τόσο στην επιστημονική έρευνα όσο και στην κοινωνική συμπεριφορά.
Yπαρχει και κατι ακομα, πολυ σημαντικο κατα τη γνωμη μου.
Το θεμα που εχουν να αντιμετωπισουν στην Κερατεα αφορα ΑΜΕΣΑ ολους τους κατοικους.
Και γι' αυτο βλεπουμε οτι στα μπλοκα ειναι ανθρωποι καθε ηλικιας και καθε ταξης. Απο μικρα σχολιαροπαιδα μεχρι παππουδες.
Και ετσι εξηγειται οτι ο αγωνας ειναι μαζικος και χωρις καμια ταμπελα ή χρωμα.
Η διαφορα με τα υπολοιπα θεματα που αντιμετωπιζουμε ειναι οτι δεν αφορουν την καθημερινοτητα ολων μας. Πχ. το θεμα των φορτηγατζηδων δεν αφορα αμεσα ολο τον πληθυσμο αλλά μια μονο επαγγελματικη κατηγορια.
Αυτη νομιζω ειναι μια παρα πολυ σοβαρη παραμετρος που απανταει στο γιατι εκει κατω αντιστεκονται τοσοι πολλοι ανθρωποι για τοσο μεγαλο χρονικο διαστημα.
Παιζει βεβαια ρολο και η ιδιοσυγκρασια των ντοπιων αλλά και η οργανωση που εχει γινει.
Αυτα τα ολιγα, κατεβαινω τωρα προς τα κει. Εχει αυτο το Π-Σ-Κ φεστιβαλ, καλο θα ηταν να κατεβουμε οσο περισσοτεροι μπορουμε.
Γεια σου Παύλο.Να ξεκινήσω από την αρχή του σχολίου σου και να σου πω, ότι όχι,το ερώτημά μου δεν είναι γιατί στην Κερατέα αντιδρούν και αντιστέκονται με αυτές τις μεθόδους, που μάλιστα όπως νομίζω εκφράζονται με χαρακτηριστικά ταξικής πάλης.
Το ερώτημα είναι γιατί στην κοινωνία μας που αυτή την στιγμή πλήττεται από τα σε βάρος της βάρβαρα μέτρα που την καταδικάζουν στην φτώχεια,στην μιζέρια,που αποσπώνται βίαια κατακτήσεις θυσιών και αγώνων.....Το ερώτημα είναι λοιπόν,γιατί η εργατική τάξη δεν ανταποκρίνεται ως "όφειλε", πώς δέχεται τον εξευτελισμό της ζωής και της αξιοπρέπειάς της.
Στην δεύτερη παράγραφό σου θα συμφωνήσω στο σημείο που λες ότι η ταξική πάλη δεν αναπτύσσεται με καθορισμένα σχήματα.
Αλλά η ταξική πάλη αυθόρμητα δεν γεννιέται.
Η ταξική πάλη προϋποθέτει οργανωμένο αγώνα.Το αυθόρμητο δεν εμπεριέχει την οργανωμένη πάλη και η ταξική συνείδηση, μόνον μέσα στην οργανωμένη πάλη μπορεί να αναπτυχθεί και μέσα από αυτήν να εκφραστεί και άρα, να μπορέσει η εργατική τάξη να αναπτύξει ταξικούς αγώνες.
Όμως μέσα από το αυθόρμητο, μπορεί να αναπτυχθεί η ταξική συνείδηση και εκεί είναι το "μυστικό" το "ζουμί" και η "ουσία" που ποιο κάτω γράφεις πολύ σωστά:
[..] Η οργανωμένη συνολική πάλη εφ'ολης της ύλης όμως είναι μια υπόθεση που μόνο ένας πολιτικός φορέας με συμπαγή κοσμοθεωρία και πολιτικό πρόγραμμα μπορεί να οδηγήσει με όρους νικηφόρας έκβασης απέναντι στο σύστημα[..]
Εδώ είναι που παρεισφρήει,στο αυθόρμητο που δεν εμπεριέχει την οργανωμένη πάλη,η ανάγκη αυτού που περιγράφεις για τον πολιτικό φορέα,γιατί η αναπτυξη της ταξικής συνείδησης και των ταξικών αγώνων ζημώνονται μέσα από τους καθημερινούς αγώνες, τις καθημερινές διεκδικήσεις σε επιμέρους ζητήματα και την παρουσία των "συνεπών δυνάμεων", προκειμένου να οδηγηθούν οι αγώνες προς την σωστή κατέυθυνση.(η παρουσία και μόνον κάποιων πολιτικών δυνάμεων μέσα σε καθημερινούς αγώνες, δεν τους κατατάσει στις συνεπείς δυνάμεις)
Διαφορετικά δεν είναι συνεπείς δυνάμεις.
Βρε μπας και κάνω λάθος;
Νομίζεις ότι τυχαία παρέθεσα στο τέλος της ανάρτησής μου με κόκκινα γράμματα την τοποθέτηση της Αλέκας σχετικά με την ευθύνη που έχει το ΚΚ να καθοδηγήσει, να εμπνεύσει και να οδηγήσει τον αγώνα των εργαζομένων;
Πράγμα με το οποίο συμφωνώ φυσικά και απαιτώ να το βλέπω και στην πράξη.
Και ούτε τυχαίο είναι ότι επίσης γράφω τελευταία την διαπίστωση του ΚΚΕ που είναι και δική μου πεποίθηση:
"Ο Καπιταλισμός έχει εξαντλήσει τα όριά του"
Το τι συνεπάγεται αυτή η εκτίμηση ε,είναι ολόκληρο κεφάλαιο και είμαι σίγουρη ότι αρκετές από τις νομοτέλειες και τις αναγκαιότητες που επισείει κάτι τέτοιο, τις αντιλαμβάνεσαι.
Είναι μερικές φορές που σκέφτομαι ότι αν ήταν εδώ τριγύρω ο "Μπάρμπας" μήπως αναφωνούσε:
«Tout ce que je sais, c' est que moi, je ne suis pas marxiste» - «αυτό που ξέρω είναι ότι εγώ δεν είμαι «μαρξιστής».
Λευτέρη καλησπέρα σου.
Θα επαναλάβω ότι το ερώτημά μου, δεν είναι για το πως η Κερατέα μπορεί και αναπτύσσει τέτοιους αγώνες, αλλά πως οι κάτοικοι της περιοχής κάτω από ένα κοινό μεν πρόβλημα ζωτικής, δεν λέω όχι σημασίας, προχωράει περήφανα και αποφασισμένα και όλος ο υπόλοιπος κόσμος το εκατομμύριο και πλέον ανέργων και των οικογενειών τους και μην αραδιάσω και απαριθμήσω τους κλάδους των εργαζομένων και τα προβλήματα με τα οποία είναι αντιμέτωποι,όχι απλά ζωτικής σημασίας, αλλά σημασίας ζωής, δεν αντιστέκονται, δεν ανταποκρίνονται, δεν αντιδρούν.
Στο κάτω κάτω της γραφής και τελικά, η κρίση που αντιμετωπίζει το καπιταλιστικό σύστημα καταδεικνύει τα περιορισμένα ιστορικά του όρια,
και επιβεβαιώνει ότι όντως έχει εξαντλήσει τα όριά του.
Για να μη λέτε ότι λέω μόνον δικές μου απόψεις, σας παραθέτω, θέσεις και απόψεις διατυπωμένες από ομιλία της Αλέκας ,σε συνέντευξή της που δημοσιεύτηκε στο "Ρ" Τρίτη 5 Μάη 2009
"Η πιο βαθιά και γενικευμένη καπιταλιστική κρίση που έπληξε και όλες τις χώρες της ΕΕ, αποτέλεσμα της υψηλής κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, της αναρχίας και της ανισομετρίας που βασιλεύουν παντού και της μείωσης των λαϊκών εισοδημάτων είναι αποδείξεις ότι ο καπιταλισμός έχει εξαντλήσει τα ιστορικά όριά του. Δεν έχει να προσφέρει τίποτα στους λαούς παρά μόνο δεινά, κρίσεις και πολέμους.
Έχουν ωριμάσει αντικειμενικά οι συνθήκες για ριζική αλλαγή".
Οι παρακάτω είναι θέσεις επίσης της Αλέκας σε συνδιάσκεψη της Ανατολικής Μακεδονίας νομίζω πριν μερικές μέρες.
"Ναι μεν δεν μπορούμε να καταργήσουμε καθόλου την ευθύνη του λαϊκού παράγοντα, αλλά όμως είμαστε υπεύθυνοι να τον καθοδηγήσουμε, να τον εμπνεύσουμε και να τον οδηγήσουμε στην αντίσταση και στον αγώνα για την ανατροπή του Καπιταλιστικού συστήματος"
που άλλωστε
"έχει εξαντλήσει τα όριά του"!
Για να διευκολύνω τον προβληματισμό μας, θα θυμίσω μια τοποθέτηση της Αλέκας στην αρχή της εμφάνισης της κρίσης:
"Το Μαζικό λαϊκό κίνημα ΈΠΡΕΠΕ να είναι ώριμο ώστε να αντιμετωπίσει την σημερινή πραγματικότητα".(Τα κεφαλαία δικά μου)
Ας κάνουμε μια σούμα λοιπόν:
Οι Αντικειμενικές συνθήκες είναι ώριμες,το καθήκον μας είναι να καθοδηγήσουμε,να εμπνεύσουμε στον αγώνα για την ανατροπή και το ΜΛΚ ΕΠΡΕΠΕ να είναι ώριμο.
Να σου πω τώρα και μια θέση του Λένιν για τον ιστορικό ρόλο των ΚΚ ; Άσε καλύτερα μην σε απογοητεύσω.
Εν κατακλείδι,εκείνο που πρέπει κατά την γνώμη μου να τονιστεί, είναι ότι η εργατική τάξη, το λαϊκό κίνημα, ακόμη και αν δεν υπήρχε ΚΚ θα έπρεπε να το εφεύρει.Νομίζω ότι ο Μπαντιού το είπε αυτό.
Αν υπάρχει κάποια ελπίδα είναι μέσα από ένα ρωμαλέο ΚΚ, που θα βασίζεται στον Μαρξισμό και θα παλεύει με συνέπεια, για τα συμφέροντα της εργατικής τάξης.Αν υπάρχει κάποια ελπίδα είναι μόνον αν όλοι εμείς, μπορούμε να αναπτύσσουμε κριτική σκέψη, να προβληματιζόμαστε να συμμετέχουμε σε καθημερινούς αγώνες, να μην τους απαξιώνουμε, ώστε να μπορούμε να πείθουμε και να εμπνέουμε τον λαό και τους εργαζόμενους προς την σωστή κατεύθυνση των αγώνων, για την λαϊκή εξουσία.
Να μην διστάζουμε και να μην φοβόμαστε να επισημαίνουμε τυχόν αδυναμίες και λάθη, γιατί μόνον τότε θα συμβάλλουμε στην πάταξή τους.
Και θέλω να πιστεύω ότι δεν θα αναρωτηθείς τι σχέση έχουν όλα αυτά με τους αγώνες του λαού της Κερατέας και την ανοχή των εργαζομένων της χώρας στην σημερινή ιστορική συγκυρία.
Αντώνη καλησπέρα και σε σένα.
Ναι,έτσι είναι. Το πρόβλημα των φορτηγατζήδων δεν είναι πρόβλημα όλου του λαού.
Όμως τα κλειστά επαγγέλματα που ανοίγουν, τα νοσοκομεία και τα σχολεία που κλείνουν, η ληστρική φορολογία,η ανεργία, το κλείσιμο των καταστημάτων, η ακρίβεια,το πετσόκομμα των συντάξεων, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, οι απολύσεις, η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα και και και δεν είναι πρόβλημα ολόκληρου του λαού;
Δηλαδή τι άλλο πια να κάνουν.Σκέψου μας φοβούνται περισσότερο απ΄όσα είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε.
Λες για την ιδιοσυγκρασία των κατοίκων.Βρε και γώ γι΄αυτό ρωτάω τι φίλτρο τους ποτίζει ο Πανοραμιξ.
Λοιπόν Αντώνη σας ζηλεύω όλους εσάς που σήμερα και αύριο θα βρεθείτε στην Κερατέα.
Εμείς είχαμε ένα κόλλημα με τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς και δεν οδηγεί κανείς μας, ούτε καν ο γιος μας.Οπότε από μακρυά.
ΑΛΛΆΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΙΤΕ :http://opateras.blogspot.com/2011/04/blog-post_6708.html
Την Πέμπτη στο υπουργείο παιδείας, ναι εκεί στο the mall, εκεί που χάνονται όλα, εκεί που πήγε το υπουργείο για να είναι απροσπέλαστο, εκεί που το κτήριο φτιάχτηκε φρούριο για να είναι απολύτως προστατευμένο από τις διαδηλώσεις, εκεί που συνήθως παραπονιόμαστε ότι δε μας βλέπει κανείς όταν κάνουμε συγκέντρωση, εκεί η διαδήλωση του ανοιχτού συντονιστικού φορέων Περιστερίου όπου συμμετέχουν οι ΕΛΜΕ, το 4ο γυμνάσιο και λύκειο, το 3ο λύκειο, 9ο και 19ο γυμνάσιο, το εσπερινό, 3ο δημοτικό,σύλλογοι γονέων, μαζί με φοιτητές από το συντονιστικό των Γ.Σ. των φοιτητών, ΜΠΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ακουστε τι λένε τα παιδια:
ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΤΙΑ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ!
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΛΕΩ -
στον 8ο μήνα της είναι η έλπιδα μου
σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά .....
Kώστα, αυτό έπαθα και γω μόλις είδα το video, αλλά πολύ σύντομα σκέφτηκα, πόσο εύκολα αυτά τα παιδιά μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν "ασπίδες"
Πόσο εύκολο είναι να χειραγωγηθούν οι αγώνες τους,να σβήσει η λάμψη στα μάτια τους.
Μεγάλη η συμβολή του ενθουσιασμού στους αγώνες μας, αλλά είναι φορές που μπορεί να γίνει κακός σύμβουλος αν δεν συνυπάρχει με την γνώση της αναγκαιότητας,την οργανωμένη πάλη.
Γι΄αυτό είναι μεγάλη η ευθύνη για όλους όσους διατείνονται ότι παλεύουν για την ανατροπή για την απαλλαγή από την καταπίεση και τα δεσμά της Αστικής τάξης.
Γι΄αυτό όλοι όσοι αδιαφορήσουν και απαξιώσουν τις αγωνιστικές διαθέσεις και ανάγκες αυτών των παιδιών,πάει να πει του μέλλοντός της ζωής, δεν θα έχουν λόγους ύπαρξης.
Θέλω να ελπίζω, ότι δεν θα υπάρξει τέτοια αντιμετώπιση, θέλω να πιστεύω ότι ο ενθουσιασμός και η ανάγκη για αγωνιστική έκφραση θα βρει την σωστή διέξοδο προς την σωστή κατεύθυνση,ώστε και αποτελεσματική να είναι.
Οργανωμένη πάλη μεγάλη κουβέντα . Μπορεί και θεωρητική αυτή την εποχή γιατί δεν βλέπω ποιος μπορεί να οργανώσει αυτή την στιγμή όλο αυτό τον ενθουσιασμό που πολλές φορές βλέπουμε σε κινητοποιήσεις απο κόσμο που δεν είναι απο κόμματα η παρατάξεις .
Είσουνα στο Σύνταγμα στην τελευταία απεργία , όταν είπαμε θα κάτσουμε στο Σύνταγμα .. παρά τις επιθέσεις απο τα ΜΑΤ παρά τις προβοκάτσιες απο τα 'παλληκάρια " με σκοπό να μας διαλύσουν κάτσαμε καμμιά πεντακοσαριά άνθρωποι μέχρι αργά μαζί μας και κόσμος που έκατσε γιατί ήθελε να αντιδράση , γιατί πνιγόντανε και αυτό του άρεσε , διάφοροι ακόμα και διάφοροι με ελληνικές σημαίες όχι κατ ανάγκη και μαύροι αλλά έτσι την είχαν δεί εκείνη την μέρα . όταν κάποια στιγμή κατά τις 5 το απόγευμα έιπαμε εμείς οι 'οργανωμένοι' ότι δεν έχει νόημα , γιατί παρά τις προσπάθειες που κάνεμε να έρθει και άλλος κόσμος και βλέποντας ότι έσφιγγε και ο κλοιός απο τα ΜΑΤ γύρω μας , είπαμε ότι φεύγουμε και σηκώσαμε τα πανό , δεχτ'ηκαμε επίθεση απο αυτούς που είπα προηγουμένως τους ''ασχετους ' οι οποίοι μας φώναζαν " που πάτε ;" "είσαστε κότες " μην μας αφήνετε .... δεν θα ξεχάσω μια κοπελιά η οποία μου φώναζε που πάς ρε ;
Αλλά είπαμε εμείς το ξέραμε δεν είχε νόημα η παραμονή μας εκεί αυτοί ; που είναι τώρα αυτός ο κόσμος που πήγε όταν μετά το βράδυ τους περικύκλωσαν τα ΜΑΤ και τους έστειλαν αδιάβαστους ;
Ποιός θα οργανώσει την αντίσταση ;
μάλλον είναι το ερώτημα που θέλει απάντηση
Και μη μου απαντήσεις το "κόμμα σου" που με ρώτησες μετά την παρέλαση που ήταν ... στην " εξέδρα και απο εξέδρας δεν οργανώνεις μόνο κοιτάς "
Καλησπέρα BB,
Απολαυστική όπως πάντα, μας θύμησες και τα χρόνια μας με του Γαλάτες για παρέα.
Όσων αφορά το γιατί, νομίζω ότι χρειάστηκε να φτάσει η αδικία μπροστά στην πόρτα τους, να δουν το αδίστακτο πρόσωπο του κράτους για να ξεσηκώθηκαν. Το θέμα είναι ...χρειάζεται και οι υπόλοιποι να βιώσουμε τα ίδια για να αντισταθούμε?
Φιλη μου ΒΒ εχοντας διαβασει τη πολυ ενδιαφερουσα συζητηση και σ αυτη την αναρτηση, μενει οπως παντα αναπαντητο το ερωτημα.
Ποιός θα οργανώσει την αντίσταση; Πως δειχνουμε εμπρακτα και οχι 'ως αναμενοταν' οτι δεν συμφωνουμε με τους τροπους που προτεινονται ως αντιδραση στη λιτοτητα και στη λογικη του μνημονιου;
Ειναι μερικα θεματα που χρειαζονται απαντησεις, αλλα αυτη τη στιγμη δεν υπαρχουν απαντησεις, μονο περισσοτερη απελπισια στον κοσμο, επειδη δεν βλεπουν διεξοδο απο εκει που περιμενουν ισως να δουν!
Άπαπα Πειρατάκια, να μπορούσε κάποιος να μου πει, που στην ευχή είναι όλοι οι Αστερίξ που δεν μου έλειπε ούτε ένας.
Έχω βγάλει νύχτες ολόκληρες σκασμένη στο γέλιο, με τους ιντεφιξ, κακοφωνίξ, με τον μάγο, με, με, με όλους τους ηρωες του Γκοσινί και τα απίθανα σκίτσα του Ουντερζό.
Χώρια που μέσα στα κείμενα εμπεριείχε το ολόκληρος ο Μαρξισμός.Καλά ε,τρέλα.
Αλλά βρε παιδιά, λέτε ότι χρειάστηκε ώστε η αδικία να φτάσει στην πόρτα τους.Συγνώμη δηλαδή εκτιμάμε ότι η αδικία δεν έχει φτάσει στις δικές μας πόρτες ακόμη;
Τι άλλο δηλαδή.
Ρε θα πεθαίνουν τα παιδιά στα χέρια των γονιών από το ένα νοσοκομείο στο άλλο, θα πεθαίνουν οι γονείς στα χέρια των παιδιών τους, χωρίς φάρμακα χωρίς στοιχειώδη περίθαλψη.
Μην αρχίσω και σας λέω όλα όσα καλά γνωρίζεται και σεις.Τι άλλο να περιμένουμε ήθελα να ξέρω για να μας γίνει συνείδηση το αδιέξοδο και να αρχίσουμε να οργανωνόμαστε.(Προσέξτε δεν λέω να επαναστατήσουμε)
Όχι βέβαια σαν τους Ρωμαίους θυμάστε; "Οργανωθείτε μας έλεγαν" χα χα χα!!
Elva λες ακριβώς αυτό που θέλω να το πούμε χωρίς φόβο,χωρίς ταμπού, να το ακούσουν,να το πάρουν υπ΄όψη τους, να μας απαντήσουν σε ότι εμείς ίσως δεν καταλαβαίνουμε.
Όχι με μισόλογα και παραπομπές,ίσια πειστικά.Εμείς ξέρουμε δεν υπάρχει άλλη δύναμη, για να ελπίσουμε κάτι, είναι η μόνη δύναμη που θα μπορούσε να εγγυηθεί, θα μπορούσε να πείσει και να εμπνεύσει και δεν έχει κανέναν άλλο ρόλο εκτός από αυτόν.
Κοίτα τι λέει η Αλέκα.(με κόκκινα γράμματα στο τέλος της ανάρτησης μου) Δικά της λόγια είναι.
[..] Ειναι μερικα θεματα που χρειαζονται απαντησεις, αλλα αυτη τη στιγμη δεν υπαρχουν απαντησεις, μονο περισσοτερη απελπισια στον κοσμο, επειδη δεν βλεπουν διεξοδο απο εκει που περιμενουν ισως να δουν[..]!
Αυτό ακριβώς και σε ευχαριστώ από καρδιάς.
Με τον τροπο που γινεται στην Κερατεα, επιμενω οτι δεν εχει φτασει στην πορτα ολων μας.
Γιατι εκει το θεμα του ΧΥΤΑ τους αφορα ΑΜΕΣΑ ολους τους κατοικους του χωριου.
Τα υπολοιπα που αναφερεις ΒΒ, και πολυ σωστα απο τη μερια σου, καλως ή κακως δεν αγγιζουν την καμπουρα ολονων μας. Και στο πλαισιο του κοινωνικου αυτοματισμου αναφερομαι, οπως και στο "διαιρει και βασιλευε".
Προσπαθω να πω τοσες μερες και με τοσα σχολια οτι οι ανθρωποι στην Κερατεα δεν αντιδρουν εναντια στην κυβερνητικη πολιτικη γενικως, αλλά αντιδρουν για κατι που τους αφορα οχι ως συντεχνια αλλά ως περιοχη.
Και ειναι πολυ περισσοτεροι απο μια συντεχνια, και πολυ καλυτερα οργανωμενοι αλλά και χωρις να τους χωριζουν σημαιουλες και ταμπελακια.
Σημειωτεον οτι ο τωρινος δημαρχος που εκλεχτηκε πριν λιγους μηνες ειναι ΠΑΣΟΚος.
Και για να το θεσω εντελως ωμα και πρακτικα. Ειναι πολυ πιο ευκολο καποιος να παλευει για κατι χειροπιαστο, γιατι νιωθει οτι μπορει να το εμποδισει.
Για την ανεργια πχ. πως μπορει να παλεψει καποιος και να εχει ως αποτελεσμα τη μειωση της;
Πολύ καλό κείμενο αγαπητέ bedlam
Σε διαβάζω η αντίσταση στην Κερατέα είναι ΥΠΟΘΕΣΗ όλων μας...
Είμαι απο Ζάκυνθο αλλά είμαι και Κερατιώτης...όπως είμαι με τον κάθε λαο που εξεγείρεται για τα δικαιά αιτήματα του...
Συνέχισε να γράφεις τέτοια υπέροχα κείμενα
johndoctor Καλώς όρισες στην συντροφιά μας.
Να σε ενημερώσω και εσένα, ότι είμαι γένους θηλυκού.
Ευχαριστώ, χα χα.
Προσπαθούμε να ανταλλάξουμε απόψεις, προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε ό ένας τον άλλον, προσπαθούμε να διατυπώσουμε τις όποιες ενστάσεις μας,σχετικά με την πορεία ανάπτυξης του ταξικού κινήματος κάνοντας προτάσεις, να καταθέσουμε προβληματισμούς, να καταδικάσουμε πρακτικές και να προετοιμαζόμαστε αναπτύσσοντας την κρίση μας,πλουτίζοντας τα δεδομένα και τις γνώσεις μας.
Βασική μας διαπίστωση,σχεδόν όλων όσων συμμετέχουν και διατυπώνουν τις απόψεις τους,η ανάγκη των καιρών,για οργανωμένη αντίσταση.
Πεποίθησή μας, η ανάγκη της ταξικής πάλης, η ανάγκη οργανωμένης και αποφασιστικής αντιμετώπισης του πολέμου που έχει εξαπολυθεί ενάντια στην εργατική τάξη,με όλους τους αριστερούς προοδευτικούς ανθρώπους.
Προσωπικά έχω την πεποίθηση,ότι η κρίση με την οποία είμαστε αντιμέτωποι, είναι κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, δεν έχει να κάνει με την την ανικανότητα ή την κακή διαχείριση της κεντρικής εξουσίας, αλλά είναι σύμφυτη του οικονομικού συστήματος, πράγμα άλλωστε που αποδεικνύεται από την κρίση στην οποία έχουν περιέλθει όλες οι χώρες της ΕΕ, ανάλογα με τον βαθμό καπιταλιστικής ολοκλήρωσης και όχι μόνον.(οι χώρες της ΕΕ)
Φαντάζομαι, δεν θα θεωρείς και εσύ ότι όλοι οι ηγέτες και οι κυβερνήσεις των χωρών που πλήττονται, είιναι ανίκανοι και ελπίζω να μην είσαι και συ σύμφωνος με την άποψη ότι "όλοι μαζί τα φάγαμε"
Εγώ προσωπικά ούτε ένα κοκαλάκι δεν έχω καταδεχθεί να κοιτάξω.
Τέλος να σου πω ότι δεν πιστεύω ότι στην κρίσημη ιστορική στιγμή που διανύουμε,πως μπορεί να υπάρχει διέξοδος μέσα στο καπιταλίστικό σύστημα.
Ο καπιταλισμός δεν μπορεί να έχει ανθρώπινο προσωπο και μόνον η ανατροπή του μπορεί να δώσει διέξοδο στα οξυμένα μας προβλήματα.
Αν θέλουμε να υπερασπιστούμε την ζωή,το νόημά της,την αξιοπρέπεια και τα "όνειρά μας" δεν έχουμε άλλη επιλογή.
Ελπίζω να μην σε τρομάζω
Ήρθα μια βόλτα από τον δικό σου χώρο και σκέφτηκα ότι έχουμε αρκετά να πούμε.
Χάρηκα που βρεθήκαμε, να τα λέμε.
http://www.youtube.com/watch?v=ITKzb9QRKI4&NR=1&feature=fvwp
δείτε το όσοι δεν το έχετε δεί είναι πολύ καλό
Πεποίθησή μας, η ανάγκη της ταξικής πάλης, η ανάγκη οργανωμένης και αποφασιστικής αντιμετώπισης του πολέμου που έχει εξαπολυθεί ενάντια στην εργατική τάξη,με όλους τους αριστερούς προοδευτικούς ανθρώπους.!!! πόσα θαυμαστικά να βάλω ακόμα;
Αυτό που μόλις διαβάσαμε είναι επίσημη ανακοίνωση των σοβιέτ ή κάνω λάθος; απο που το έκανες copy - paste; έχει πλάκα πάντως.
Εσύ δηλαδή δεν παίρνεις γραμμή κυρία blackbedlam;
Πολύ σαπίλα και άπειρα ψέμματα.
Μέσα σε όλα τραγικά κάνουν οι μαλάκες του μπατσόκ ας ενημερώσει και κανένας τον κοσμάκη για τα παράνομα σπίτια της Κερατέας. ¨η δεν είναι έτσι; είμαι κατά του "λαού" της Κερατέας που το λεω αυτό; το νόμισμα έχει δύο πλευρές.
Δημοσίευση σχολίου