Κυριακή 7 Αυγούστου 2011
Μια βόλτα στην Κοκκινιά και στους θερινούς κινηματογράφους του ονείρου!
Που να βρω χρώματα να ζωγραφίσω τις Κυριακές σου. Και οι Κυριακές σου, γιορτές
Από το Σάββατο ξεκινούσαν οι προετοιμασίες Η φωνή του κυρίου Θεμιστοκλή, ακούγεται στην γειτονιά που μόλις έχει ξυπνήσει. Σπρώχνει με τα χέρια το πολύτιμο φορτίο του. Πάνω σε τρεις ρόδες, ακουμπισμένο ένα ολόκληρο κατάστημα. Ένας πάγκος με μικρά και μεγάλα χωρίσματα,
σκεπασμένος με τζάμι που ανοίγει και από τις δύο πλευρές. Μέσα εκεί, τα μαγικά του εμπορεύματα. Κουτάκια μικρά και ποιο μικρά, χρωματιστά και γυαλιστερά,μπουκαλάκια σε διάφορα σχήματα που μοσχοβολούν.
"Αρώματα, κολόνιες, εσάνς, έχω λεμόνι και γιασεμί, έχω φουζέρ και λεβάντα,γαρδένια και κίτρο.
Έχω κρέμα ημέρας και πούδρα το Calon, κρέμα nivea για τα χέρια σας και λοσιόν για το πρόσωπο, κραγιόν και μανό σε όλα χρώματα. Ελάτε κορίτσια, ελάτε κυράδες,....... " αρώματα, κολόνιες, εσάνς" και ξανά από την αρχή.
Σε λίγα λεπτά μαζεύονταν το γυναικομάνι. Οι κυράδες με κείνες τις ρόμπες τις σατέν,με τα μεγάλα λουλούδια τα χρωματιστά και τα πασουμάκια, τα ροζ και τα γαλάζια και όσες είχαν ξυπνήσει από νωρίς και τα μπικουτί στα μαλλιά. Οι κοπέλες και τα κοριτσόπουλα και αυτά από κοντά. Να ψωνίσουν να φτιασιδωθούν, να΄ναι η μία, ποιο όμορφη από την άλλη το βράδυ του Σαββάτου, τα κορίτσια στο πάρτι και οι μανάδες, αύριο στην βόλτα και στο σινεμά. Σαν έφευγε ο κύριος Θεμιστοκλής, τα κορίτσια δεν το διαλούσαν αμέσως, έπρεπε να συνεννοηθούν ποια θα πάει στο σπίτι της αλληνής, να βάψουν τα μαλλιά ,να τα τυλίξουν με τα ρόλεϋ,να βάψει η μία τα νύχια της άλλης, να δουν τι θα φορέσουν..... Το πάρτι ήταν κιόλας προγραμματισμένο, από την ώρα που είχε τελειώσει το προηγούμενο.
Σε ποιανού το σπίτι θα γίνει και ποιοι θα είναι οι καλεσμένοι. Άλλωστε αυτό συζητιόνταν κάθε απόγευμα στην γωνία της κυρα Δέσποινας που μαζευόντουσαν.Οι μεγάλες, οι μαμάδες, είχαν άλλο πρόγραμμα. Έπρεπε να ετοιμαστούν για την βόλτα ή το σινεμά της Κυριακής. Το ταγιεράκι της μάνας,ραμμένο από την μοδίστρα της γειτονιάς την κυρά Γλυκερία, έτοιμο,σιδερωμένο και βαλμένο με προσοχή στην καρέκλα μέσα στην σάλα, μην και τσαλακωθεί. Εκεί και το κουστούμι του πατέρα, στην κρεμάστρα. Φρεσκοπλυμένο και φρεσκοσιδερωμένο το άσπρο του πουκάμισο και η τσάκιση στο παντελόνι ξυράφι. Τα απογεύματα του Σαββάτου,ήταν τα μόνα απογεύματα που δεν μαζεύονταν στις αυλές ή μπροστά στις πόρτες, να κάνουν γειτονικό, να τα πουν για τα καλά και τα ανάποδα της μέρας. Είχαν τις προετοιμασίες για αύριο Κυριακή, το ραβαΐσι ξεκίναγε από το πρωί. Οι μυρουδιές μπερδεύονταν η μία με την άλλη. Οι μοσκοβολιές από τις γλάστρες και την πάστρα, με τις μυρουδιές από το κοκκινιστό, τα σουτζουκάκια, τα κεφτεδάκια,τις πατάτες τις τηγανητές και το βούτυρο που τσιτσίριζε για την μακαρονάδα.
Οι άντρες, από το πρωί καθόντουσαν στο τραπέζι. Ξεκίναγαν με το καϊμακλίδικο βαρύ καφεδάκι και την εφημερίδα και από κει και κει αρχίνευαν να πηγαινοέρχονται οι φίλοι και τα μεζεκλίκια. Η ρετσίνα άφθονη και ο Στελάρας να τραγουδά: "Εγώ με την αξία μου και το φιλότιμό μου,κρατάω πάντα στην ζωή ψηλά το μέτωπό μου" Άκουγες γέλια και χαρούμενες φωνές από παντού. Μαρία πιάσε ένα ποτηράκι για τον Σπύρο, φέρε και κανένα μεζεδάκι ακόμα, άντε στην υγειά μας.....
Γλέντι οι Κυριακές σου Κοκκινιά μου, γλέντι.
Το απόγευμα ήταν όλα έτοιμα για την βόλτα ή το σινεμά. Συνήθως είχαν φροντίσει να δουν τις προηγούμενες μέρες στις προθήκες τα προσεχώς, αλλά και αν όχι, οι κινηματογράφοι σ΄έναν δύο δρόμους ήταν, θα έκαναν την βόλτα τους και την επιλογή τους. Εκεί σ΄αυτήν την βόλτα θα συναντούσαν και κάποιους γνωστούς για μια κουβεντούλα στο πόδι. Πανηγύρι θαρρείς και γινόταν στους κεντρικούς δρόμους.
Τα φώτα στα μαγαζιά αναμμένα γύρω από τους κινηματογράφους Ο Αρμένης με τα λεμπλεμπιά του(ξηροί καρποί), ποιο κει το μαλλί της γριάς, ζαχαροπλαστεία λουκουματζίδικα......και στην γωνία το μοναδικό καφενείο με τους αργιλέδες Οδός Κονδύλη και οδός 8 (Τσαλδάρη) αυτοί ήταν οι κεντρικοί δρόμοι της Κοκκινιάς. Η οδός 8 για τις βόλτες και η Κονδύλη για τα σινεμά. Ένα πολύβουο σμάρι, ένα πλήθος πολύχρωμο, χαρούμενο και αισιόδοξο.
Στην Κονδύλη, οι κινηματογράφοι και το Θέατρο. Οι Κυριακές του ονείρου και του ταξιδιού μέσα από την μεγάλη οθόνη. Το "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ" Θεατρική σκηνή και ποιοι δεν έχουν περάσει από εδώ. Ο Απόλλων Γαβριηλίδης, η Τούλα Δημητρίου,το κωμικό δίδυμο Ζαζά και Χιμπονάνο, ο Φίλιος Φιλιππίδης, ο Αγκόπ,ο κομφερανσιέ Νίκος Σιμονοβίκης που ξεσήκωνε τον κόσμο, με την ζωντάνια και τα πετυχημένα του αστεία.
Εκεί στο "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ" διοργανώνονταν και διαγωνισμοί ταλέντων, αλλά και αγώνες πάλης, με πρωταγωνιστές τον Μπόρα, τον Καρπόζηλο και άλλους. Η τελευταία θεατρική παράσταση στο"ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ" ήταν "Ο καλός στρατιώτης Σβέϊκ"με το Γιώργο Ολύμπιο. Η αίθουσα μετατράπηκε σε χειμερινό κινηματογράφο Αργότερα στην ταράτσα λειτούργησε και θερινός κινηματογράφος.Το στολίδι της πόλης όμως ήταν ο ΟΡΦΕΑΣ. Μια μεγάλη αίθουσα με πολυθρόνες αναπαυτικές, με βυσσινί βελούδο,έναν τεράστιο πολυέλαιο στο κέντρο της αίθουσας και παρακαλώ, με δύο εξώστες. Οι ταινίες που έφερνε πάντα πρώτης προβολής. Ουρές στα ταμεία, ίσαμε έξω στους δρόμους και στα δύο ταμεία που λειτουργούσαν έγραφε σε μια ταμπελίτσα "μόνον όρθιοι" Μέχρι που χρόνια μετά, για λόγους ασφαλείας απαγορεύτηκαν οι όρθιοι στους κινηματογράφους Λίγο ποιο κάτω και πάντα στην Κονδύλη ήταν και το ΑΛΚΑΖΑΡ και το ΠΑΛΛΑΣ.
Το ΑΛΚΑΖΑΡ μόνον για άντρες. Άβατο για τις γυναίκες. Έφερνε ακατάλληλες ταινίες. Όχι ταινίες SEX, πολεμικές, περιπέτειες κ.α Τα αγόρια το είχαν μεγάλη υπόθεση το να μπορείς να μπαίνεις στο ΑΛΚΑΖΑΡ. Ηταν κάτι σαν τον στρατό, αν είχες πάει στο ΑΛΚΑΖΑΡ τότε μπορούσες να θεωρηθείς ενήλικας. "Εγώ έχω πάει στο ΑΛΚΑΖΑΡ" κοκορευόντουσαν, ακόμη και αν ήταν ψέματα τα αγόρια, μόνον μη το μάθει η μάνα. Το τι γινόταν μέσα δεν λέγεται. Φωνές και πειράγματα,γινόντουσαν ένα με τους πρωταγωνιστές, χωριζόντουσαν σε ομάδες και τσακώνονταν προεξοφλώντας το τέλος και τον νικητή.
Στο τέρμα της Τσαλδάρη εκεί οπού σχεδόν ενωνόταν με την Κονδύλη, ήταν αλλοι δύο κινηματογράφοι το ΑΠΟΛΛΩΝ και το ΡΕΑ και οι δύο χειμερινοί. Το ΡΕΑ έφερνε κατά κανόνα ταινίες ιστορικού περιεχομένου "Σαμψών και Δαλιδά", "Σεμίραμις", "Μπεν Χούρ"....... Ψηλά στην Κονδύλη πριν το ΚΕΝΤΡΙΚΟ υπήρχε και ο θερινός ΑΠΟΛΛΩΝ. Μια ζωγραφιά ήταν. Χαλίκι κάτω και στους φράχτες να σκαρφαλώνει τ΄αγιόκλημα και να μοσχοβολάει η νύχτα. Λίγα χρόνια πριν κλείσει ανακαινίστηκε και του έβαλαν μια πρωτοποριακή μηχανική στέγη που ανοιγόκλεινε για να μπορεί να λειτουργεί και σαν Χειμερινός. Έτσι το αγιόκλημα μαράθηκε και η φθορά βρήκε πόρτα ανοιχτή και εγκαταστάθηκε Εκεί γύρω ήταν ακόμη το ΑΝΩ,το ΒΙΚΤΩΡ,η ΑΦΡΟΔΙΤΗ..... 35 κινηματογραφικές αίθουσες λειτουργούσαν στην Κοκκινια την δεκαετία του 50 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 60 (60-67).
Το όνειρο όμως ήταν η ΓΡΑΝΑΔΑ. Και μόνον το όνομά της είναι αρκετό να σε ταξιδέψει σε κόσμους παραμυθένιους
Να ζωντανέψουν οι μυρουδιές από το πυκνό το αγιόκλημα και τα γιασεμιά,να νιώσεις να τριζοβολάει το χαλίκι κάτω από τα βήματά σου, να σε τυλίξει η δροσερή πνοή της καλοκαιρινής νύχτας, να αισθανθείς να σε λούζει το ασημένιο φως του φεγγαριού, πίσω από την μεγάλη οθόνη και να γίνεται ένα με τα φεγγάρια της. Να λιγώνεσαι από τις μυρουδιές του ψημένου καλαμποκιού, να λιώνει στο στόμα σου η ροζ ζάχαρη από το μαλλί της γριάς και τα καραμελωμένα μηλαράκια με κείνη την κατακόκκινη καραμέλα, που την τρίβαμε στα χείλη τάχα μου κραγιόν, για τα κατακόκκινα έτσι και αλλιώς χειλάκια των μικρών κοριτσιών.
Καλοκαιρινές νύχτες κινηματογράφου Να μπαίνεις μέσα και να σε υποδέχεται η φωνή του Φρανκ Σινάτρα, του Σαρλ Ασναβούρ, της Εντιθ Πιάφ, αλλά και του Τζίμη Μακούλη,του Γούναρη....Η γλυκιά αναμονή να αρχίσει το έργο και τα φώτα να χαμηλώνουν αργά αργά. Μοναδική εστία φωτός το φεγγάρι, κρεμασμένο από αόρατη κλωστή στο στερέωμα.
Ακουγόταν η γνώριμη μουσική επένδυση για τα "ΕΠΙΚΑΙΡΑ" Να ο Καραμανλής,να και η Φρειδερίκη σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες, να ο Αϊζενχάουερ, να και ο Ντε Γκώλ ...... και να ακούς, ψιθύρους αποδοκιμασίας και κάνα φάσκελο όχι σε δημόσια θέα, χαμηλά.
Και μετά τα προσεχώς. Τι θα δείξει την επόμενη και τι την μεθεπόμενη εβδομάδα. Μερικές σκηνές από το έργο. Και επιτέλους έπεφταν οι υπότιτλοι του έργου.
Άκρα του τάφου σιωπή και η μουσική επένδυση γέμιζε τον αέρα. Το ταξίδι ξεκίναγε, μαζί με την φωνή του "ΠΟΛΊΤΗ ΚΈΙΝ" και άλλοτε με την φωνή της "Τζίλντας" ή της "Ωραία μου Κυρία"............................. Και μεις γινόμασταν τοσοδούληδες, τρυπώναμε στις τσέπες τους να τους ακολουθήσουμε στην περιπέτεια και στο όνειρο,παρέα με τον Χόμφρεϋ Μπόγκαρντ στην"ΚΑΖΑΜΠΛΆΝΚΑ".
" Γινόμασταν ΟΦΗΛΊΕΣ, μπαίναμε στο " ΤΡΑΊΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΊΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΈΣ" παρέα με τον Γκάρυ Κούπερ, ερωτευόμασταν τον Κλαρκ Γκέημπλ στο"ΌΣΑ ΠΑΊΡΝΕΙ Ο ΆΝΕΜΟΣ", αρρωσταίναμε με την Ολίβια ντε Χάβιλαντ, πηγαίναμε "ΑΝΑΤΟΛΙΚΆ ΤΗΣ ΕΔΈΜ",αράζαμεΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ" παρέα με τον Μαρλον Μπράντο, αισιοδοξούσαμε με τον Μοντγκόμερι Κλιφτ στο "ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ" και γινόμασταν "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ" για να ερωτευτούμε τον Τζέϊμις Ντήν.
Δύο ώρες κρατούσε το ταξίδι στο όνειρο, με μια ενδιάμεση στάση,για επιστροφή στην πραγματικότητα που μας έφερνε η φωνή που διαλαλούσε την πραμάτεια του: "Λεμονάδες πορτοκαλάδες, μπυράλ σάμαλι κώκ, στραγάλια φυστίκι, πασατέμπο"..........
Ώσπου να αρχίσουν να χαμηλώνουν ξανά τα φώτα, αργά αργά.
Στα τέλη της 10 ετίας του 50 άρχισε και η άνθιση του Ελληννικού κινηματογράφου.Ποιο οίκιος σε μας . Βλέπεις, μιλούσαν την ίδια γλώσσα, κινούνταν σε γνώριμους δρόμους, ερωτεύονταν με τον ίδιο τρόπο, κλαίγανε και γελούσαν με τις ίδιες καταστάσεις.
Επαναστατούσαμε σαν την "ΣΤΕΛΛΑ"ερωτευόμασταν σαν την "ΦΑΙΔΡΑ" . Και μετά, ήρθαν η Αλίκη και η Τζένη στην ζωή μας, για να μας την αλλάξουν.
Στους δρόμους συναντούσες χιλιάδες Αλίκες, να περπατούν με τον ίδιο τρόπο, να μιλούν με τον ίδιο τρόπο, να χτενίζονται και να ντύνονται με τον ίδιο τρόπο και να ονειρεύονται τους ίδιους έρωτες .Χιλιάδες απομιμήσεις της Αλίκης, σε μια προσπάθεια να της μοιάξουν ακόμα χάνοντας και τους εαυτούς τους. Και ύστερα, έκλεισε ο Μπούρας, έκλεισε και ο Ασημάκης και ο Φραγγούλης. Ο Μπούρας είχε σακιά από λινάτσες και μέσα τους τα αγαθά της γης. Αλεύρι, ζάχαρι, φακές, ρίζι, μακαρόνια, φασόλια, βαρέλια με λάδι και μια ζυγαριά με σταθμά. Εκεί άρχισαν να κάνουν την εμφάνησή τους τα πρώτα Super Market.
Και έγινε Super Market το καμάρι μας ο ΟΡΦΕΑΣ και το ΡΕΑ Super Market έγινε και αυτό και το ΑΝΩ και ο θερινός ΑΠΟΛΛΩΝ, ο χειμερινός ΑΠΟΛΛΩΝ έγινε μια πολυκατοικία και για ένα διάστημα στέγασε τα γραφεία του ΤΕΒΕ, το ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ έγινε σκηλάδικο και το ΠΑΛΛΑΣ ρεμπετάδικό, να οργανώνουμε συνεστιάσεις και να τραγουδάμε καμιά φορά τα μεράκια μας.
Και η ΓΡΑΝΑΔΑ έγινε πολυκατοικία να στεγάζει γραφεία και καταστήματα. Χάθηκε η φωνή του κυρίου Θεμιστοκλή που διαλαλούσε "Αρωματα κολώνιες εσάνς....." Στρώθηκαν οι δρόμοι με άσφαλτο και κει στους δρόμους που παίζαμε παιδιά τους κλέφτες και αστυνόμους, με τα ξύλινα σπαθιά μας, περιμένουμε να περάσει το κομβόϊ των αυτοκινήτων για να διαβούμε στο απέναντι πεζοδρόμειο.
Άδειασαν οι δρόμοι από το τραγούδι της ζωής. Έφυγαν η Μελίνα, η Αλίκη και η Τζένη,έφυγε ο Λογοθετίδης, ο Κατράκης και ο Κούρκουλος........και έμειναν στην κρεμάστρα για χρόνια εκείνες οι πολύχρωμες σατέν ρόμπες της μάνας και τα πασουμάκια τα ροζ και τα γαλάζια, παραπεταμένα κάπου κάτω από κάποιο παλιο κρεβάτι. Τα πρωινά της Κυριακής, δεν στρώνεται πια τραπέζι γιορτινό και οι Κυριακάδες μας ίδιες με τις Δευτέρες και τις Παρασκευές μας. Έφυγαν για το μεγάλο σουλάτσο τούρανου και ο κυρ Σπύρος και ο κυρ Γιάννης και ο Αρης και ο Αντώνης και η μάνα και και και ........πάνε να σεριανίσουν στα περβόλια του΄ρανού.
Κάποιος θαρρείς και έσβυσε με μια γομολάστυχα το φεγγάρι πάνω απ΄την μεγάλη οθόνη και πήρε και σκόρπισε τα βότσαλάκια στους πέντε ανέμους και πια δεν έμεινε κανείς να περιμένει την δεύτερη προβολή.
Είπες κάτι; Εγώ δεν ξέρω τίποτα κύριε....... μιλούσα με την Πετροβασίλη.
Τέλος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
23 σχόλια:
Ωραία η αναπόληση για τη γειτονια του φεγγαριού.
Τώρα πως ένας άνθρωπος με τέτοια βιώματα καταλήγει στο τέλος στην αηδιαστική γειτονιά του περισσού με την φραγκενσταιν φάτσα της αλέκας που μοιάζει με σαύρα και ανάβει το καντήλι στο εικόνισμα του χασάπη του στάλιν είναι μυστήριο.
Κατάντια..
Μια εποχή φτωχή και σκληρή, συνάμα «του ονείρου και του ταξιδιού», πιο ανθρώπινη και γεμάτη από μυρωδιές και γεύσεις, έδωσε τη θέση της σε μια άλλη εποχή: της «εξέλιξης» και της «προόδου».
Σε μια εποχή που οι τσέπες απέκτησαν χρήματα και οι ψυχές απώλεσαν συναισθήματα. Που οι στέγες των σπιτιών ακούμπησαν μεταξύ τους και παράλληλα χάθηκε η ανθρωπιά και η επικοινωνία των ενοίκων τους.
Το δέντρο – εμείς - δεν μπορεί να ζήσει αν του κόψεις τις ρίζες και μεις οι ίδιοι βαλθήκαμε να το ξεράνουμε. Ευτυχώς όχι όλοι.
Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν εσάς, εγώ θα είμαι αισιόδοξος για το αύριο.
Ακόμα κι αν όπως όλα δείχνουν επιστρέφουμε στην ίδια εκείνη σκληρή και φτωχή εποχή, χωρίς – δυστυχώς - το όνειρο και το ταξίδι…τις γεύσεις και τις μυρωδιές…τίτλοι τέλους…
ΑΝΕΞΙΤΗΛΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΚΑΠΟΙΑΣ ΑΛΛΗΣ,ΜΑΚΡΙΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ,ΑΛΗΘΙΝΗΣ,ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ.
Πεντακόσιες αναρτήσεις τις χώρεσες σε μια...βιβλίο ολόκληρο,πιάσε μολύβι και χαρτί και γράφε...
Καλημέρα ΒΒ. Μακρινές θύμισες....ο πολιτισμός της γειτονιάς.....αξέχαστες μυρωδιές..... ΥΓ Πες στους παρείσακτους με το iq νεάντερνταλ, να μην ξύνουν το κεφάλι τους, γιατί ανακατεύεται το περιεχόμενο, και αυτό ξέρεις προκαλεί πιο έντονη δυσοσμία.
Ευμένη σε τρώει ο κώλος σου να τα ακούσεις;
Βρε ζώον όλα όσα περιγράφει στο post η bb είναι προιόντα του καπιταλισμού.Κάτσε και μέτρα:
Αρώματα, κολόνιες, εσάνς,κρέμα ημέρας και πούδρα το Calon, κρέμα nivea για τα χέρια σας και λοσιόν για το πρόσωπο, κραγιόν και μανό σε όλα τα χρώματα,"Σαμψών και Δαλιδά", "Μπεν Χούρ","ΠΟΛΊΤΗ ΚΈΙΝ" και άλλοτε με την φωνή της "Τζίλντας" ή της "Ωραία μου Κυρία","ΚΑΖΑΜΠΛΆΝΚΑ",το " ΤΡΑΊΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΊΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΈΣ"ΌΣΑ ΠΑΊΡΝΕΙ Ο ΆΝΕΜΟΣ,"ΑΝΑΤΟΛΙΚΆ ΤΗΣ ΕΔΈΜ",ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ,ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Τι παρήγαγε όλα αυτά τα χρόνια βρε ζώον στον τομέα του πολιτισμού ο κομουνισμός εκτός απο ασπρομαυρες προπαγανδιστικές ταινίες με πατερούληδες- χασάπηδες να ευλογούν τα πλήθη;
Και δεν είναι σχιζοφρένεια να νοσταλγείς προιοντα της καπιταλιστικής βιομηχανίας του χόλυγουντ και απο την αλλή να ονειρεύεσαι δικτατοριές του προλεταριάτου και σταλινικούς πατερούληδες;
''Aπ ολα εχει ο ..μπαχτσες'', βλεπω φιλη ΒΒ και μακαρι να μπορουσαμε σε τετοιες εποχες να ονειρευτουμε ακομα, oπως διαφαινεται στο κλιμα της νοσταλγικης αναρτησης σου.
Δυστυχως, ομως, καποιοι φροντιζουν με τις πολιτικες τους να βαζουν φρενο στα ονειρα μας και να μας κανουν να αισθανομαστε μονοι, αποκλειοντας μας απο πολλους τομεις που περικοπτονται για εμας, αλλα οχι και γι αυτους!
Ας μη το επιτρεψουμε!
Φίλε οικοδόμε, τα γονικά μας φάγανε την φτώχεια με το κουτάλι, διατήρησαν όμως την ελπίδα τους, τα ιδανικά τους και παλέψανε για καλύτερες μέρες κατά πως τις δικαιούνταν.
Πέτυχαν πράγματα και ο καπιταλισμός είχε να δώσει ακόμη.
Έτσι μέσα από καθημερινούς αγώνες και διεκδικήσεις, πορεύτηκα σε έναν δρόμο ανάπτυξης μετά από μια κρίση, που οδήγησε στον Β παγκόσμιο (ρίξε μια ματιά σε αυτό το κείμενο)
Σήμερα που ο καπιταλισμός σπαράσσεται από τις εσωτερικές του αντιθέσεις, ανήμπορος να διαχειριστεί τα αδιέξοδά του, αλαλάζει:
" αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων", με την ελπίδα να εξασφαλίσει λίγο χρόνο ακόμη.
Ο κόσμος σήμερα, από μια κοινωνία έστω και εικονικής ευημερίας, (η αλήθεια λέει ότι τίποτα δεν ήταν δικό μας), επιστρέφει σε έναν κόσμο που ούτε από τις αφηγήσεις της γιαγιά δεν έχει ακούσει.Μπαίνουμε στο εφιάλτη μιας άλλης διάστασης.
Αυτό είναι το κακό και το δύσκολο, αλλά ίσως και αυτό που μπορεί να επισπεύσει γεγονότα και καταστάσεις.
Όσο και αν είναι απογοητευτικό, ναι πέφτουν οι τίτλοι τέλους και είναι στο χέρι των λαών να αντιδράσουν, να αντισταθούν για τους τίτλους μιας νέας αρχής.
humanity
Έχουν αλλάξει πια τόσο πολύ τα πράγματα, η επιστήμη, η τεχνολογία,οι τέχνες,ο πολιτισμός, αλλά όσο αυτά που θα έπρεπε να είναι στην υπηρεσία αυτών που τα παράγουν,του λαού,γιατί αυτός είναι ο παραγωγός του πλούτου,όσο λοιπόν αυτά τα αγαθά γίνονται εμπόρευμα στο οποίο μάλιστα ο λαός δεν έχει πρόσβαση,τα χρώματα θα μεταλλάσσονται στους τόνους του γκρίζου και του μαύρου.
Αυτό το χρώμα θα είναι το χρώμα του μέλλοντός μας,αν δεν κατανοήσουμε τις ανάγκες των καιρών.
Γιατί και όσοι ακόμη δεν έχουν φτάσει στο σημείο μηδέν δεν θα αργήσουν να το βιώσουν.
Αλλά αναρωτιέμαι καμιά φορά.Γίνεται ακόμη και αν είναι "καλά" κάποιος να τα βλέπει όλα ροζ την στιγμή που η καταχνιά έχει σκεπάσει τόσο κόσμο γύρω μας.
Humanity στο χέρι μας είναι να ζωγραφίσουμε με χρώματα φωτεινά, αρκεί να πάρουμε στα χέρια μας τον πίνακα της ζωής μας.
Βασίλη, ψάχνω να βρω τρόπους, μήπως και ξεφύγω για λίγο, έστω και με την σκέψη.
Άλλωστε έχω γράψει τόσο και τόσα για τα ζητήματα της πολιτικής και της οικονομίας, για πάνω από ενάμισι χρόνο που ασκώ το σπορ, που λέω ας μην κουράσω και άλλο τους φίλους καλοκαιριάτικα.
Έτσι οι αφηγήσεις των γονικών μου και από ένα σημείο και μετά και οι εμπειρίες οι δικές μου από τα παιδικά μου χρόνια, είπα να μας κρατήσουν συντροφιά για τις καλοκαιρινές μέρες.
Ευμένη Αυτός είναι ο πολιτισμός που κουβάλησαν οι πρόσφυγες της Μ Ασίας από τις αλησμόνητες πατρίδες.Είναι η νοσταλγία των ανθρώπων που ήρθαν ξεριζωμένοι για να χτίσουν το μέλλον και το μέλλον των παιδιών τους,αφήνοντας τις περιουσίες τους πίσω,που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης και που παρά τις αντίξοες συνθήκες, κατάφεραν να στήσουν τα νοικοκυριά τους.
Άνθρωποι προοδευτικοί, στελέχωσαν το λαϊκό κίνημα και πάλεψαν για την Ελευθερία και την πρόοδο.
Όσο για τους παρείσακτους που λες, σκέφτομαι καμιά φορά ότι τις απόψεις κανενός δεν πρέπει να τις θεωρούμε παρείσακτες, αλλά στ΄αλήθεια, όταν το επίπεδο πια είναι τόσο κάτω, όταν βλέπεις το πως έχουν επηρεαστεί, μέχρι και λοβοτομηθεί κάποιοι, λυπάσαι.
Εγώ λυπάμαι.
Πολύ θα ήθελα να πω μερικά πράγματα σε αυτά τα "παιδιά" αλλά χάνω το κουράγιο μου με αυτά τα απαντημένα ζητήματα και τις απόψεις που εκφράζουν και περιορίζομαι να τους αντιμετωπίζω σαν να μην υπάρχουν.
Μερικές φορές ελπίζω ότι η ζωή θα τους δώσει τις απαντήσεις.
Elva αυτοί οι "κάποιοι" που λες, το φιλότιμό μου, είμαστε εμείς που βρεθήκαμε ανέτοιμοι και τους επιτρέπουμε να βάζουν φρένο στα όνειρά μας, να επιβουλεύονται το μέλλον μας, να μας οδηγούν στα όρια του Οξαποδώ.
Μακάρι και η καθημερινότητα να αφυπνίσει αυτόν τον κόσμο και πια να δικαιωθείς και συ και όλοι εμείς, που βλέπουμε ότι μόνον μέσα από τον οργανωμένο αγώνα μπορούμε να βάλουμε φραγμό στις επιδιώξεις τους.
Τι ωραίες εικόνες!
Τι αναπολήσεις, μυρωδιές, χρώματα!
Τραγωδία, είναι πάντως να νοσταλγούμε τη ζωή 40 χρόνια πίσω. Με τόσες ανακαλύψεις, εφευρέσεις, τεχνολογική πρόοδο όχι μόνο δεν λύθηκαν τα προβλήματα μας, αλλά έγινε και πιο περίπλοκη η ζωή μας, πιο καταπιεστική, πιο "παραγωγική" για αυτούς αλλά με ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, ποιότητα και προοπτική για εμάς. Ο καπιταλισμός σε όλο το μεγαλείο του...
Πάντως δεν είναι κακό να θυμόμαστε. Και ιδιαίτερα με τον τρόπο που μας ταξιδεύεις ΒΒ, είναι απολαυστική και η κάθε λέξη της ανάρτησης-διαδρομής σου...
Αυτή είναι η πορεία της ανάπτυξης του καπιταλιστικού συστήματος που αναπόφευκτα, οδηγείτε στο σημερινό του αδιέξοδο.
Από ένα σημείο και μετά και μιλώ για τα προηγούμενα χρόνια, η ανάπτυξη ήταν πια εικονική.
Παίρναν παράταση, έχοντας ανακαλύψει το πλαστικό χρήμα και ενώ ο μόχθος των εργαζομένων συσσώρευε κεφάλαια γι ΄αυτούς, εμείς αποκτούσαμε εικονικά δικαιώματα και ζούσαμε μια πλασματική ευημερία μέσα στην οποία δεν μας άνηκε πλέον τίποτα.
Μας δάνεισαν τον ιδρώτα τον δικό μας, τον πλούτο που εμείς παράγαμε.
Σπίτια δανικά, αυτοκίνητα δανικά, διακοπές δανικές, δανικά τα δικαιώματά μας, δανική και η ζωή μας. Τόκος στα δάνεια που μας παρείχαν.
Και σήμερα ζητούν τους τόκους των δανείων τους την ζωή μας.
Μην τους κοιτάτε βαράτε τους!
Ο θάνατος υπάρχει γιατί υπήρξε η ζωή. Μέσα από τ’ αποκαΐδια πάντα ξεπροβάλλει ένα πράσινο κλαράκι που φέρνει την ελπίδα της γέννησης ενός νέου δάσους.
Είμαστε κοντά στ’ αποκαΐδια; Για πόσο καιρό θα «καιγόμαστε»;
Ναι, είναι στο χέρι μας ν’ αντιδράσουμε για να φέρουμε τους τίτλους μιας νέας αρχής. Αυτό όσο και αν με βρίσκει σύμφωνο ως ιδέα (και ως πράξη όσο περνάει από το χέρι μου), άλλο τόσο γενικόλογο μου ακούγεται.
Κάνω προσπάθεια μερικές φορές να μη φαίνομαι απαισιόδοξος, αλλά τι περιμένει ο «κυρίαρχος» ελληνικός λαός για να αντιδράσει; Να αντιδράσει πραγματικά;
Μέχρι πότε θα κρατήσει το «μούδιασμά του;
Τί περιμένει ο άνεργος και νεοάστεγος στην ουρά του συσσιτίου;
Γιατί δεν καταλαβαίνει το «καλό» του;
Γιατί του αρκεί απλώς να γεμίσει το στομάχι του σήμερα κι αύριο βλέπουμε;
Ο λαός δεν είναι μια αόριστη έννοια. Λαός είσαι εσύ, είμαι εγώ, είμαστε όλοι. Λαός είναι κι αυτοί που απλώς σήμερα μουντζώνουν τη βουλή και τους 300, λαός κι αυτοί που πρήζονται τα πόδια τους μια ζωή στις πορείες και τις διεκδικήσεις.
Πίστεψέ με είμαι αισιόδοξος για το μέλλον ακόμα κι αν η αηδία που νιώθω για ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του κάποτε περήφανου ελληνικού λαού δεν περιγράφεται με λόγια. Και είμαι αισιόδοξος όχι γιατί υπάρχουν σημάδια αλλαγής στον ορίζοντα, αλλά γιατί σίγουρα δε γίνεται να «καιγόμαστε» για πάντα…
Σ’ ευχαριστώ για τη φιλική υποδοχή.
Παράλληλα, εκείνα τα χρόνια κι ο κόσμος ήταν καλύερος !
Υπήρχαν άνθρωποι !
Στηριζόσουν στο γείτονα κι αυτός σε σένα ...
Όλα γίνονταν, λες, με θρησκευτική ευλάβεια !
Ας κρατήσουμε ΟΛΑ τα καλά κι ας διώξουμε όλες τις κακές σκέψεις !
Μια τέτοια αναπώληση, μπορεί να κάνει καλό σε κάθε καλόπιστο (ακόμα και στον κακόπιστο) αναγνώστη - πιστεύω εγώ.
Πολύ καλό κείμενο - μας θύμησες πολλά !
Καλή Βδομάδα !
Οικοδόμε μιλάς για την αηδία που νιώθεις γι΄αυτόν τον κάποτε "περήφανο λαό".
Που σήμερα παραδομένος, κοιτάει την ζωή να περνάει από μπροστά του και κοροϊδευτικά να του βγάζει την γλώσσα.
Όλος αυτός ο κόσμος τα προηγούμενα χρόνια, ήταν στο έλεος της κυριαρχίας του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκφραστών.
Τα μέσα που έχει στη διάθεσή του ο καπιταλισμός, είναι τέτοια που μπορεί να χειραγωγεί τις συνειδήσεις.
Μην αναρωτιόμαστε πως και γιατί κάποιοι μπορούν να ξεφεύγουν από τα γρανάζια τους, υπάρχει ερμηνεία και για αυτό, πάντως έτσι και αλλιώς για μια μικρή μειοψηφία ισχύει και είναι αυτή που αποτελεί την πρωτοπορία.
Είναι αυτοί που όπως λες "πρήζονται τα πόδια τους μια ζωή στις πορείες και τις διεκδικήσεις".
Να όμως που αυτό δεν είναι αρκετό.Ο ρόλος αυτής της πρωτοπορίας που επαναστατικοποίησε την συνείδησή της, είναι να συσπειρώσει και να οδηγήσει στον οργανωμένο αγώνα μεγάλο μέρος της εργατικής τάξης και, αυτό δεν περιμένει να το εφαρμόσει την περίοδο της κρίσης, αλλά και σε συνθήκες ανάπτυξης του καπιταλιστικού συστήματος.
Αυτός είναι ο ρόλος της πρωτοπορίας, αυτός είναι ο ρόλος του πολιτικού της εκφραστή,του κόμματος της εργατικής τάξης και αυτό τον ρόλο δεν τον παίξαμε καλά και σωστά τα προηγούμενα 37 χρόνια,κρίνοντας εκ του αποτελέσματος.
Αναρωτιέσαι όπως όλοι μας, θυμώνεις με την αναμονή, την ανοχή, του άνεργου του άστεγου, όπως όλοι μας.
Εγώ να δεις θυμό να δεις τι μου έρχεται να τους "σούρω", αλλά ένα πράγμα έχω στο μυαλό μου. Είμαστε υποχρεωμένοι να πορευτούμε μαζί τους ή στην καλύτερη περίπτωση να τους κρατήσουμε ουδέτερους στις δικές μας ανατρεπτικές αποφάσεις και αγώνες. Να μην έχουμε να αντιμετωπίσουμε και αυτούς.
Δεν καταλαβαίνει αυτός ο κόσμος, πρέπει εμείς να τους εξηγήσουμε, εμείς να ερμηνεύσουμε τα γεγονότα, να πούμε γιατί συμβαίνει αυτό, ποιος είναι ο υπεύθυνος, να καταλάβει ότι δεν είναι η πολιτική εξουσία ανίκανη, αλλά ότι το σύστημα είναι αυτό που δεν τραβάει άλλο.
Ότι είναι ανάγκη αυτό το σύστημα να ανατραπεί, αν θέλει να ελπίζει σε ένα μέλλον γι΄αυτόν και τα παιδιά του.
Αλλά ακόμη και σήμερα δεν ξέρω να πω αν σωστά ενεργούμε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Φάρε καλησπέρα σου.
Οι κοινωνικές σχέσεις που αναπτύσσονται, δεν είναι τίποτα άλλο από την αντανάκλαση των σχέσεων παραγωγής που υπάρχουν στο εκάστοτε κοινωνικοοικονομικό σύστημα.
Και οι σημερινές συνθήκες είναι ακριβώς η αντανάκλαση του βαθιά εκμεταλλευτικού συστήματος,της ολοκλήρωσης του καπιταλισμού.
Με έναν κόσμο παραπληροφορημένο, αποπροσανατολισμένο, σε βαθιά άγνοια,απομονωμένο, εγκλωβισμένο, στις ιδεοληψίες που του καλλιέργησαν.
Φαρε μακάρι να γινόταν και να διώχναμε τις κακές σκέψεις, αλλά τα γεγονότα είναι πεισματάρικα.
Αν ξέρεις πάντως κανέναν τρόπο, μου χρειάζεται άμεσα.
Τα θέματα που θίγουν αυτά "τα παιδιά" τα παραστρατημένα έχουν απαντηθεί είναι γνωστές οι απαντήσεις λέει αυτάρεσκα η bb. Σε άλλη φάση η bb λέει ότι "άκου να δεις βαριέμαι πραγματικά να σου απαντήσω". Μια συμπεριφορά που δείχνει ότι εμείς κατέχουμε ρε παιδί μου την απόλυτη αλήθεια και όλοι οι υπόλοιποι οι πλανημένοι είναι λοβοτομημένοι και δεν μπορούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα οι καημένοι και είναι για λύπηση.
Εάν πας σε συγκεντρώσεις φανατικών μουσουλμάνων θα ακούσεις τα ίδια. Κατέχουν και αυτοί την απόλυτη αλήθεια και οι άλλοι είναι απλώς παραστρατημένοι.
Εάν πας σε συγκεντρώσεις φανατικών χριστιανών θα ακούσεις τα ίδια. Κατέχουν και αυτοί την απόλυτη αλήθεια και οι άλλοι είναι απλώς παραστρατημένοι.
Εάν πας σε συγκεντρώσεις φανατικών ακροδεξιών θα ακούσεις τα ίδια. Κατέχουν και αυτοί την απόλυτη αλήθεια και οι άλλοι είναι απλώς παραστρατημένοι.
Εάν πας σε συγκεντρώσεις φανατικών οικολόγων θα ακούσεις τα ίδια. Κατέχουν και αυτοί την απόλυτη αλήθεια και οι άλλοι είναι απλώς παραστρατημένοι.
Ολοι οι ηλίθιοι που δεν μπορούν να σκεφθούν και να συνθέσουν απο μόνοι τους πάνε στην αντίστοιχη καθοδήγηση που ταιριάζει στην δική τους ψυχοσύνθεση και εκεί τους ταιζουν την αντίστοιχη "αλήθεια" με την οποία πετροβολούν τους υπόλοιπους.
Σ/σσα Black Bedlam
Υπαρχει κι ενα κουμπι που σβηνει τα προσβλητικα σχολια και αυτο μπορεις να το χειριστεις εσυ, ως διαχειριστρια. Οταν απο καποια σχολια εδω αναδυεται τετοια βρωμα ας τα απομονωσουμε μηπως και σκασουν απο τη δικη τους...αποφορα!
Δεν μου λες ρε nik τι σοι καλύτερος κόσμος είναι αυτός που θα φτιάξετε, όταν μόλις εμφανιστεί κάποιος που διαφωνεί και σας τα χώνει, αμέσως όλοι μαζί εν χορώ ζητάτε απο τον διαχειριστή του blog να τον εξαφανίσει;
Δεν αντέχω να τον διαβάζω σβύστον.
Οι ναζί άναβαν φωτιές και έκαιγαν τα βιβλία που δεν τους άρεσαν.
Εσύ σε τι ακριβώς διαφέρεις απο τους ναζι;
Μηπως είσαι η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος;
Εγώ, πολλές φορές, διώχνω τις κακές σκέψεις με καλή επαναστατική μουσική και τραγούδια !
Το συνιστώ !
Εγώ, πολλές φορές, διώχνω τις κακές σκέψεις με καλή επαναστατική μουσική και τραγούδια !
Το συνιστώ !
Δημοσίευση σχολίου