αφιερωμένο εξαιρετικά
Μην αμελήσετε
Πάρτε μαζί σας νερό
το μέλλον μας θα έχει πολύ ξηρασία
Μην αμελήσετε
Πάρτε μαζί σας νερό
το μέλλον μας θα έχει πολύ ξηρασία
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ
σ' αυτόν που
χτίζει ένα μικρό σπιτάκικαι λέει : καλά είμαι εδώ.
Αντισταθείτε σ' αυτόν που γύρισε πάλι
και λέει : Δόξα σοι ο Θεός.
Αντισταθείτε
στον περσικό τάπητα των πολυκατοικιών
στον κοντό άνθρωπο του γραφείου
στην εταιρία εισαγωγαί - εξαγωγαί
στην κρατική εκπαίδευση
στο φόρο
σε μένα ακόμα που σας ιστορώ.
Αντισταθείτε
σ' αυτόν που χαιρετάει απ' την εξέδρα ώρες
ατέλιωτες τις παρελάσεις
σ' αυτή την άγονη κυρία που μοιράζει σμύρναν
σε μένα ακόμα που σας ιστορώ.
Αντισταθείτε πάλι σ' όλους αυτούς που λέγονται
μεγάλοι
στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε
στις μουσικές τα τούμπανα και τις παράτες
σ' όλα τ' ανώτερα συνέδρια που φλυαρούνε
πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι
σ' όλους που γράφουν λόγους για την εποχή
δίπλα στη χειμωνιάτικη θερμάστρα
στις κολακίες τις ευχές τις τόσες υποκλίσεις
από γραφιάδες και δειλούς για το σοφό
αρχηγό τους.
Αντισταθείτε στις υπηρεσίες των αλλοδαπών
και διαβατηρίων
στις φοβερές σημαίες των κρατών και τη
διπλωματία
στα εργοστάσια πολεμικών υλών
σ' αυτούς που λένε λυρισμό τα ωραία λόγια
στα θούρια
στα γλυκερά τραγούδια με τους θρήνους
στους θεατές
στον άνεμο
σ' όλους τους αδιάφορους και τους σοφούς
στους άλλους που κάνουνε το φίλο σας
ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ αντισταθείτε.
Τότε μπορεί βέβαιοι να περάσουμε προς την
Ελευθερία.
(........)
Και συ λοιπόν
στέκεσαι έτσι βουβός με τόσες παραιτήσεις
από φωνή
από τροφή
από άλογο
από σπίτι
στέκεις απαίσια βουβός σαν πεθαμένος:
Ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν.
Ο Μιχάλης Κατσαρός γεννήθηκε στην Κυπαρισσία το 1920. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση στα Γράμματα μέσα από το περιοδικό «Διάπλαση των Παίδων», το 1929. Στη διαδήλωση του 1935 στην Κυπαρισσία για τα «Σταφιδικά» συμπορεύτηκε με τους σταφιδοπαραγωγούς, κρατώντας το κόκκινο λάβαρο του ΚΚΕ, ενώ έγραψε και ποίημα αφιερωμένο στα γεγονότα αυτά. Έλαβε μέρος στο Αλβανικό Έπος, ως αεροπόρος, ενώ στη διάρκεια της φασιστικής Κατοχής πάλεψε μέσα από τις γραμμές της ΕΠΟΝ, του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ. Πιάστηκε από συνεργάτες των Γερμανών και βασανίστηκε άγρια στα κολαστήρια της Γκεστάπο και των φυλακών Χατζηκώστα. Έλαβε μέρος στο Μεγάλο Δεκέμβρη του 1944, πολεμώντας κατά των Εγγλέζων ιμπεριαλιστών. Το βιογραφικό του σημείωμα έχει και πολλά άλλα στοιχεία,μπορούμε πάντα από την ζωή και την πορεία τούτων των ανθρώπων να αντλούμε "διδάγματα"........ Αλλά το ερώτημα είναι που βρίσκονται οι ποιητές μας, που είναι κρυμμένοι, που είναι η φωνή τους, που βρίσκεται η αντίστασή τους; Μήπως τους ταιριάζουν οι στοίχοι του ΒΟΛΦ ΜΠΙΡΜΑΝ υμνούνε της πατρίδας τον χαμό, κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια, με τους σοφούς του κράτους τα ‘χουνε πλακάκια, σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί, τους έχω σιχαθεί. Η μήπως τα χέλια τα γλοιώδικα που έχουν πουληθεί,είναι εκείνοι που τους κρατούν στην άκρη θαμμένους, γιατί έχουν να ασχολούνται με ότι είναι πασπαλισμένο με χρυσόσκονη πάνω από την λάσπη που κουβαλούν μέσα τους. Αυτοί οι πληρωμένοι λακέδες που μας ψεκάζουν την σκόνη της λήθης και τις αποδοχής, που μας χώνουν στο τρυπάκι της εικονικής πραγματικότητας........ Ας ξεθάψουμε εμείς τους ποιητές μας, ας τους ΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ! Ας ακούσουμε την φωνή τους, ας ακούσουμε την φωνή της ανάγκης από δύο στοίχους του ποιητή: Ο ΔΟΥΛΟΣ Ή θα εξακολουθούμε να γονατίζουμε όπως αυτός ο δραπέτης ή θα σηκώσουμε άλλον πύργο ατίθασο απέναντί τους.[..] ......................... [..]Μην αμελήσετε. Πάρτε μαζί σας νερό. Το μέλλον μας θα έχει πολύ ξηρασία.[..] | |
45 σχόλια:
Γεια σου BlackBedlam. Η ξηρασία έχει αρχίσει κι εμείς μείναμε μ' ένα παγούρι, κι αυτό λειψό.
Νομίζω πως οι ποιητές δεν κρύφτηκαν, απλά δεν υπάρχουν πια, αν τουλάχιστον μιλάμε για τους ποιητές με πολιτικό λόγο. Όχι για κάποιο λόγο πέραν του ότι οι εποχές έμειναν στέρφες για πολύ καιρό, αυτό ήταν το τίμημα της ευζωίας. Σάμπως όμως δεν μας αρκεί που υπήρξε ο Λειβαδίτης, ο Κατσαρός, ο Αναγνωστάκης, ο Καρούζος και τόσοι άλλοι "πολιτικοί" ποιητές; Στο κάτω κάτω δεν είμαστε υποχρεωμένοι να αναζητούμε πάντα σύγχρονους, αλλιώς θα καταλήξουμε με τίποτα Σώτες Τριανταφύλλου, Νίκους Δήμου και λοιπά μπαλόνια.
Γι΄αυτό λέω ας τους ΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ.Να,εσύ με την ανάρτησή σου,με οδήγησες στο να κάνω αυτήν την αναφορά την τόσο επίκαιρη.
Σκληρή η ανάρτησή σου...
θα πεις οι καιροί είναι σκληροί
και οι μέρες της απαλοσύνης τέλειωσαν αν υπήρξαν στ' αλήθεια ποτέ
Όμως....σκέφτομαι πως όπως τελειώνει αν δεν τέλειωσε ήδη η υπομονή με τους άλλους το ίδιο ακριβώς έχει συμβεί και με τους ποιητές που υπηρέτησαν τη στρατευμένη ποίηση
και δίχως να θέλω να δικαιολογήσω κανέναν
ίσως η σιωπή τους να είναι πιο σημαντική από τις φωνασκίες των ημερών
Κρύφτηκαν οι ποιητές ...
Κρύφτηκαν οι διανοούμενοι ...
Η εκκλησία συνεχίζει το ... διάβασμα !!!
Οι συμβιβασμένοι συνεχίζουν το έργο τους !!
Οι "πρόθυμοι" πληθαίνουν !
Οι ποιητές, πλέον, υμνούν τα .. μνημόνια ...
Λαέ, ξεσηκώσου !
Τώρα !
Ξηρασία και μεταφορική και πραγματική!
Από τη μια το οικονομικό θερμοκήπιο και από την άλλη το πραγματικό με το Νοέμβριο να μοιάζει με "εξωτικό" Απρίλη! Αλήθεια, μήπως η έρημος που τείνουμε μέσω του θερμοκηπίου συμβαδίζει με την οικονομική και πνευματική έρημο που οδηγούμαστε;
Black, την καλησπέρα μας!
Σωστός ο φάρος!
Αναζητούνται...
οι ποιητές των νέων εξεγέρσεων,
οι τροβαδούροι του νέου ξεσηκωμού,
οι διανοούμενοι και λόγιοι της ανυποταξίας και της ανατροπής...
θυμίζοντας μας τον Κατσαρό με τη σημερινη σου ανάρτηση B.Βedlam, οι παραπάνω αναζητούνται...
Αγαπητή ΒΒ οι καιροί όχι μόνο θα αναστήσουν τους καταξιωμένους αλλά πιστεύω πως θα βγάλουν και καινούριους επαναστάτες σ' όλα τα είδη της τέχνης.Βλέπεις οι εποχές της καλοπέρασης και του ωχ αδερφέ παρήλθαν!
Στα δύσκολα γεννιούνται οι μπροστάρηδες!
Να είσαι καλά,καλό βράδυ!
Είναι καιρός να πάρουμε ξανά την ζωή μας στα χέρια μας, να δουλέψουμε για την δική μας προκοπή και για το μέλλον των παιδιών μας, είναι η κατάλληλη στιγμή να πούμε όχι στην εξαθλίωση του λαού για ντόπια και ξένα συμφέροντα....
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ...
Καλησπέρα ΜπιΜπι μου.
Άνθρωπος που γονατίζει και μαθαίνει στο ζυγό με τα λίγα και με τα πολλά, παύει να είναι άνθρωπος. Αυτό φαίνεται στον κόσμο όλο κατά τη διάρκεια της ιστορίας.
Ο κόσμος προχωράει μπροστά όταν οι άνθρωποι ορθώνουν ανάστημα στη συντήρηση είτε αυτή είναι κοινωνική είτε είναι ηθική είτε είναι επιστημονική.
Καλό σου βράδυ.
Βedlam,ξερεις ποσο λατρευω τη Ποιηση.Αλλα πιστευω οτι σημερα δεν εχουμε αναγκη τους ποιητες.Σημερα εχουμε αναγκη να καταλαβουμε.Να καταλαβουμε το παιχνιδι που παιζεται.Να χασουν καθε ελπιδα μεσα τους αυτοι που εξακολουθουν να πιστευουν οτι η μονη σωτηρια που μπορει να υπαρξει ειναι μεσω του δικομματισμου.Ας μη γελιομαστε,παραμενουν πλειοψηφικο ρευμα οσοι αρνουνται να επενδυσουν τις ελπιδες τους καπου εκτος του πασοκ-νδ.
Εχουμε διαφωνησει σε αυτο αλλα εγω ειμαι βεβαιος οτι αυτο ειναι η αληθεια.
Επομενως;
Πρεπει να χασουν καθε ελπιδα και καθε εμπιστοσυνη στη δικομματικη σαπιλα.Αυτος ειναι ο στοχος.Να γινει αντιληπτο το παιχνιδι.
Και πως θα γινει αντιληπτο το παιχνιδι τους;
Με το να τους μιλαμε για ταξικη αφυπνιση;
Δεν εγινε κατορθωτο ακομα,δε ξερω αν θα γινει κατορθωτο στο μελλον.
Επομενως,ας παιξουμε κ εμεις με τις λεξεις.
Ας αλλαξουμε φρασεολογια,οταν η φρασεολογια που χρησιμοποιουμε δυστυχως απωθει.
Μπορουμε ας πουμε να περασουμε καποια μηνυματα αλλιως.
Πρωτη φαση:η αποδοχη της πραγματικοτητας.
Εχω ενα καλο μεσο για αυτο:Να διαφημισουμε ολοι το νεο βιβλιο της Ναομι Κλαιν,
"ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ"
Το οποιο μιλαει για αυτο που ζουμε σημερα,ειναι συγχρονο και περιγραφει τη κατασταση ΣΗΜΕΡΑ
Το ΣΗΜΕΡΑ μας ενδιαφερει.
Την αληθεια λεει κ ο Μαρξ,αλλα η πλειοψηφια ακουει Μαρξ κ τρεχει μακρυα,γιατι ετσι εχει μαθει.
Μπορουμε να κραξουμε τη πλειοψηφια για τη στενομυαλια της οσο θελουμε..
μπορουμε να παιξουμε κ αλλιως,γιατι το καλο το παλικαρι ξεει κ αλλο μονοπατι.
Διαφημιστε ολοι το βιβλιο της Ναομι Κλαιν.
Και εκει οι μικροαστοι κ μεγαλοαστοι ακομα,θα χασουν καθε ελπιδα οτι τα πραγματα μπορουν να καλυτερεψουν αν εμπιστευτουμε το ΔΝΤ
Και οταν χαθει καθε ελπιδα εκει στη γαλαζοπρασινη συμμορια,
τοτε ειναι που θα αρχισουν ολοι να ψαχνονται κ αλλου..
Ξερω τι λεω
ΥΓ Σου χρωσταω κ μια απαντηση στο mail,οταν βρω χρονο αμεσως θα απαντησω!!
πωπω κάπου σχολίασα πρόσφατα ότι φοβάμαι μόνο την ασφυσξία και τη δίψα.. :):)
μόνο ξόφαλτσα τον είχα ακουστά.. έφυγε πριν μπει στη ζωή μου το ιντερνετ.. :(
τον γκούγκλισα βεβαια.. ενδιαφέρουσα προσωπικότητα.. και το ποιημα.. τοσο σαφές.. και χωρίς περιτά.. μαζί του είμαι εντελώς.. :):)
την καληνύχτα μου για την ώρα :):)
Τι να σου πω τωρα;;;;Μηπως πηρες χαμπαρι το ΜΕΓΑ ΠΛΗΘΟΣ και ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΑΘΟΣ στη ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΗΜΕΡΑ!!!!!;;;;;
Σκετη ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!!!!!!!!!!!!!!
Οσο για τους ποιητες και συγχρονους της διανοησης ενα εχω να πω με στοιχους του ΒΑΡΝΑΛΗ.
Απο το ποιημα ,Η ΜΑΙΜΟΥ.
@@@@@@@@@@@@@@@@
Εγω μαι η τεχνη, που νικω
την υλη με το ιδανικο.
Αφου ξεσκιστηκα βαθια,
κι αφου ξεσκισθηκα παντου,
ναζαρα και καμωματου
θα κανω το κοριτσι πια.
........................
........................
Με την Θρησκεια και την Πατριδα
την ιδια απλωνουμε αριδα,
τον ιδιο εχουμε σκοπο.
Κερνουμε το λαο χασισι,
ονειρα, ψεματα και μιση
δεν ντρεπονται, για να ντραπω..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Τετοιες μαιμουδες υπηρξαν πολλες τα τελευταια χρονια, τις ακουσαμε τις θαυμασαμε τις αναδειξαμε......τις δωσαμε βημα......
τον ιδιο εχουμε σκοπο
bedlam,αυτες ειναι οι αναρτησεις που σου ελεγα που αναδεικνυουν το σκεπτικο μου για τον καπιταλισμο,οποτε θες,ριχνεις μια ματια
http://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post_24.html
http://celinathens.blogspot.com/2010/09/you-can-look-but-you-cannot-touch.html
Tωα σε εχω ζαλισει,αλλα πρεπει να εχει γινει καποιο λαθος με το πρωτο λινκ,το οποιο απο οτι ειδα οδηγει σε διαφορετικη αναρτηση απο αυτη που ηθελα νσ σου δειξω,
η σωστη αναρτηση λεγεται "Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΣΤΙΡΝΕΡ;" και ειναι αυτο εδω
http://celinathens.blogspot.com/2010/05/o.html
Β.Β καλημερα, παμε γι'αλλα, οι πιο ''παλιοι'' πεθαναν μεσα στην ''δοξα'' τους, οι ''δικοι'' μας διανοουμενοι, κανουν ''κολλεγιες'' με τους κρατουντες, η ΕΠΟΧΗ θα βγαλει ομως τους νεους φαρους των συνειδησεων μας, ως τοτε ας ανοιγουμε τα ''παλια'' μας καταστιχα και ας αναβουμε διαβαζωντας--τους ''παλιους''-- τους φαρους του μυαλου μας...
Τὸ ζήτημα πιὰ ἔχει τεθεῖ:
Ἢ θὰ ἐξακολουθοῦμε νὰ γονατίζουμε
ὅπως αὐτὸς ὁ δραπέτης
ἢ θὰ σηκώσουμε ἄλλον πύργο ἀτίθασο
ἀπέναντί τους.
(από το ποίημα Ο Δούλος)
Ασχολίαστο,
μόνο Καλημέρα απ'το Χαρτούμ....
"Ἐγὼ πάλι μέσα στὸ πλῆθος διακλαδίζομαι
ἡ θέλησή μου διακλαδίζεται μέσα στὸ πλῆθος
μαζεύω τοὺς σκόρπιους σπόρους μου
γιὰ τὴν καινούρια μακρινή μου ἀνάσταση
μαζεύω."
Μ.Κατσαρός
"Κατὰ Σαδδουκαίων"
Παρ οτι, αναγνωριζω το δικιο των υπολοιπων...
Παρ οτι συμφωνω με τους περισσοτερους απο οσους σχολιαζουν...
Δεν μπορω...
Παρα να δω και την αποψη του ΣΕΛΙΝ με συμπαθεια και
συμπνοια...Περισσοτερο απο τις αλλες...
Γιατι η εξεγερση θα ερθει ετσι κι αλλοιως...
Απο συνειδητοποιηση η απο αναγκη δεν ξερω...
Αλλα η ΓΝΩΣΗ του ΓΙΑΤΙ γινεται αυτη η εξεγερση...Ειναι εργο που για να το πετυχει καποιος...Πρεπει να μιλα πολλες γλωσσες με επιτυχια...
Οχι μονο τη σωστη...
Γιατι αλλοιως...Εχοντας ολες τις γλωσσες εναντιον του...Τις αλλες...
Στο τελος,μη ακουομενος, δινει δικαιωματα στους ΑΛΛΟΥΣ να λενε...
Ας τον αυτον μωρε...Ποιος τον καταλαβαινει;;;
Και να τον ακουνε...
Eγω παλι πιστευω οτι ο κοσμος που ειτε παει στο σουπερμαρκετ και βλεπει τις τιμες και φευγει, ειτε παει στον ΟΑΕΔ για επιδομα, η για να δει μηπως βρει καμμια δουλεια, θα συνειδητοποησει καποια πραγματα ισως...αργοτερα, αλλα θα τα συνειδητοποιησει.
Μαλιστα διαβαζα στο πολυ καλο ιστολογιο του φιλου @Kαρτεσιου, ενα κειμενο του Γραμματικακη που αξιζει να το διαβασει οποιος θελει ολοκληρο,εδω
Εγω παραθετω μονο ενα αποσπασμα που μου αρεσε:
''..Σε αυτήν λοιπόν την επανάσταση, που αναζητά αιωνίως τα θέμελιά της, δεν έχουν ίσως θέση οι ποιητές, μήτε οι φιλόσοφοι. Έχουν όμως θέση οπωσδήποτε οι άνεργοι. Ο φιλόσοφος προσπαθεί να καταλάβει τον κόσμο, ο ποιητής δημιουργεί τον δικό του. Ο άνεργος όμως τον στερείται εξ ορισμού. Η ανεργία αποτελεί τον παραλογισμό ενός πολιτισμού, που δεν παύει να επαίρεται για τις κατακτήσεις του. Ο παραλογισμός αυτός, αλλού μεταφράζεται στην πρόκληση της χλιδής, στον άνεργο σε ταπεινώσεις που δεν τελειώνουν. Ο άνεργος κατέφυγε στη σιωπή, επειδή κουράστηκε να ακούει για επενδύσεις και για τη μείωση της ανεργίας• που εξαιρεί ωστόσο πάντοτε τον ίδιο. Ο άνεργος είναι πια σιωπηλός, όχι επειδή θέλει να κρύψει την οργή του, αλλά επειδή δεν αντέχει να μιλήσει άλλο...''
Καλο απογευμα στη παρεα και σ εσενα,ΒΒ!
Νέο ξεκίνημα ,νέοι αγώνες!
Κάνουμε επανάσταση,εχω και κότερο!
Οπως δίαβάζω στο blog την επανάσταση δεν την γλυτώνουμε.
Ευχομαι καλή συνέχεια(οχι στην επανάσταση καλέ) στον ΒΒ.
Ποιος είναι ο σκοπός ύπαρξης της τέχνης.Μπορεί η τέχνη να συμβάλει στην ανάπτυξη της αγωνιστικής συνείδησης του λαού,μπορεί να αφυπνίζει συνειδήσεις,μπορεί να γίνει όπλο στα χέρια του λαού;
Αυτό οφείλει η τέχνη,αυτό είναι το χρέος της.Και όταν αυτή ζει και τροφοδοτείται από το κοινωνικό γίγνεσθαι,όταν ανδρώνεται και ταυτίζεται με τις αγωνίες του λαού, μέσα στην κοινωνία που βιώνει ο ποιητής, ο λογοτέχνης, ο καλλιτέχνης, τότε ανταποκρίνεται σε αυτές τις αγωνίες, τότε τις τραγουδά, τις ζωγραφίζει, τις εκφράζει και τις καθοδηγεί.
«Οι μαρξιστές αισθητικοί μας είπαν, ότι οι ποιητές είναι οι οργανωτές του κοινωνικού συναισθήματος. Όχι μονάχα απηχούν, όχι μονάχα αντανακλούν τα γενικότερα κοινωνικά αισθήματα, αλλά τα οργανώνουν».
Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ρίτσο για την ποίηση απάντησε ότι:
«Η ποίηση πρέπει να είναι ένας οδηγός μάχης κι ευτυχίας, ένα όπλο στα χέρια του λαϊκού αγωνιστή και μια σημαία στα χέρια της Ελευθερίας».
Οι αστοί φοβούνται την τέχνη και άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος, που ανα τους αιώνες προσπάθησαν να κρατήσουν τα πλατιά λαϊκά στρώματα, μακρυά από την τέχνη. Γι΄αυτό κυνήγησαν τους καλλιτέχνες, στο βαθμό που δεν μπορούσαν να τους εντάξουν στις δικές τους επιδιώξεις για αποπροσανατολισμό του λαού,γιατί γνώριζαν πολύ καλά, ότι η τέχνη είναι όπλο στα χέρια των λαών.
Ποια ήταν η προσφορά στην ανάπτυξη της ίδιας της ανθρωπότητας, ποιος ήταν ο ρόλος στην ανάπτυξη των κοινωνιών του Αριστοφάνη,του Ευριπίδη,του Ρήγα,του Μαγιακόφσκι,του Άρθουρ Μίλερ,του Μπρεχτ,του Νερούδα,του Νικηφόρου Βρεττάκου,του Ναζίμ Χικμέτ,του Ρίτσου,του Βάρναλη,του Σεφέρη, του Ελύτη..............
Αλλά και σήμερα, αυτό με το οποίο είμαστε αντιμέτωποι, "το επίπεδο" του λαού, μα μήπως δεν οφείλετε στον "Πολιτισμό"με τον οποίο μας πυρπολούν.Είναι τυχαία η επιλογή των συγκεκριμένων μορφών "τέχνης" που πλασάρονται για να αποπροσανατολίζουν και να χειραγωγούν τους νέους μας, δημιουργώντας πρότυπα από το εικονικό λαϊφ στάϊλ;
Έτσι όμως γίνονται ακίνδυνοι οι νέοι, που φέρουν την επανάσταση έτσι και αλλιώς εντός τους.
Ένας λαός απολίτιστος, ένας λαός χωρίς ποιητές, χωρίς λογοτέχνες, είναι καταδικασμένος.
Ο Ελύτης ήταν που είχε πει:"Δεν λυπάμαι τους ποιητές που έμειναν χωρίς κοινό,λυπάμαι το κοινό που έμεινε χωρίς ποιητές".
"Η εξέγερση θα έρθει έτσι και αλλιώς....από συνειδητοποίηση ή από ανάγκη δεν ξέρω" λέει ο φίλος Μαχαίρης.
Το θέμα είναι πιο θα είναι το αποτέλεσμα μιας εξέγερσης από ανάγκη και όχι από συνείδηση.Και σε αυτό θα έπρεπε να παίξουν τον ρόλο τους οι ποιητές μας, οι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών. Να συμβάλουν με την οργή τους, τον καταγγελτικό τους λόγο, τον λόγο που θα έδινε δύναμη στον καταπιεσμένο λαό, που θα δυνάμωνε την θέλησή του και την αποφασιστικότητά του και θα συνέβαλε ώστε αυτή η ανάγκη να μεταλλαχθεί και σε συνείδηση.
Μπορεί οι άνθρωποι των τεχνών, να σιωπούν όταν πρέπει να μιλήσουν, όταν πρέπει να εμπνεύσουν; Το έχουν αυτό το δικαίωμα; Όταν ο καλλιτέχνης δεν ποιεί τέχνη για τον εαυτό του αλλά για το κοινό του, με τους στόχους που περιγράψαμε παραπάνω.Όχι τέτοιο δικαίωμα δεν το έχει,δεν είναι ο ρόλος του αυτός.
Κάποτε, για τον ρόλο που έπαιξε ο λόγος των συγκραφέων και των ποιητών των καλλιτεχνών, την περίοδο του πολέμου και της κατοχής, ο Νίκος Γκάτσος είχε πει:
Οι καιροί έκαναν την τέχνη "ΜΑΜΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ"
Ας ελπίσουμε ότι οι ανάγκες θα γεννήσουν τους ποιητές μας, τους τραγουδοποιούς μας, τους εκφραστές της αγωνίας μας, των αγώνων και της διεξόδου μας.
Και όπως λέει και ο Βάρναλης θα είναι:"ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΩΡΙΜΟ ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ"
Η τέχνη μπορεί να επηρεάσει πάρα πολύ τον κόσμο. Ειδικά η λογοτεχνία, η μουσική και το σινεμά. Αλλά αυτό που λανσάρεται τα τελευταία χρόνια είναι μια ευκολοχώνευτη κακοτεχνία. Με σκοπό που δεν είναι άλλος απτη χαζομάρα. Γιατί αν δεν είναι χαζομάρα αυτή η παλινδρόμηση απτους μπλε στους γαλάζιους τότε τι άλλο είναι;
Γερό Σάλπισμα ηχηρό!!
Οι διανοούμενοι - αν υπάρχουν δηλαδή - είναι διαπλεκόμενοι. Τέρμα εκείνοι που ξέραμε. Ενας Μίκης υπάρχει αλλά πάνε να τον σβήσουν να τον μεταμορφώσουν σε γραφικό γηραιό.
Κρίμα!!
@Δημητρα
Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν σε βλέπω Δήμητρα.
Καλή σου μέρα.
Για μένα, η τέχνη πρέπει να είναι στρατευμένη !
Στρατευμένη με την Επανάσταση !
Με την Λαϊκή Επανάσταση !
Αλλιώς, θα είναι μια υποκολτούρα που θα αλλοιώνει και θα αποπροσανατολίζει.
Γεια χαρά σας !
φιλτατε φάρε.. αχ.. το στρατευμένο νομίζω ότι μας έχει φάει.. αν δεν είσαι ερασητέχνεις τέχνη δε κάνεις.. κάνεις παραγωγή.. κάποιες φορές.. μπορεί να θυμίζει τέχνη.. αν ο παραγωγός είναι και καλητέχνης.. σκέψου ότι η λέξη στράτευση αντιμάχεται την επανάσταση.. στρατευση γίνεται με κάποια πονηρά συνήθως κίνητρα.. κυρίως για την προστασία της καθηστικίας τάξης από την επανάσταση.. αν η επανάσταση δεν είναι αυθόρμητη.. είναι απλά επόμενη καθηστικία τάξη.. :):)
διήθισα τον κόνοπα ε; (και θα κατάπηνα και τη κάμηλο αν την είχα με την πείνα που με έχει πιάσει.. :):))
την καλησπέρα μου :):)
Σεβαστή η άποψή σου φίλε koulpa.
Διότι, βάζεις, μια διάσταση που εγώ τουλάχιστον δεν την εννοώ !
Μα, φυσικά φίλε μου, είμαι υπέρ της ερασιτεχνικής τέχνης - αυτό ακριβώς είναι η στρατευμένη !
Να μην τον νοιάζει τον καλλιτέχνη να γίνει πλούσιος από αυτό που δημιουργεί, αλλά πως η τέχνη του θα ξεσηκώσει, θα συγκινήσει, θα συνεγείρει !
Επίσης, να μην "παράγει" προϊόντα κατανάλωσης, αλλά υψηλή τέχνη !
Στρατευμένη θεωρώ την τέχνη που υπηρετεί τον Άνθρωπο, τη φύση, το ήθος.
Που είναι μαχητική και συναγωνίστρια.
Η τέχνη που ιδιαίτερα σε δύσκολους καιρούς είναι βαθειά ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ.
Που παράγεται από δημιουργούς ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΗς ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Στρατευμένους θεωρώ τον Μπρεχτ, τον Μάνο Λοίζο, τον Κώστα Βάρναλη !
Μερικές φορές, θεωρώ, κάποιες λέξεις έχουν μια βαρύτητα ...
Πολλές φορές παρεξηγημένη ...
Από τους αντίπαλους, από την "άλλη πλευρά", οι λόγοι γνωστοί !
Ας μην τους αναλύσουμε εδώ !
Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για τον διάλογο !
Γεια και χαρά σας !
Χαίρομαι για τον διάλογο μεταξύ του φίλου Κούλπα και του Φάρου.Είναι ένα θέμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και αξίζει τον κόπο να το αναλύσει κανείς για να έχει μια σαφή αντίληψη και να μην πέφτουμε στην λούμπα και στις τρικλοποδιές που μας στήνουν.Στο προηγούμενο μου σχόλιο λέω την αποψή μου για τον πολιτισμό.Αλλά θέλω να ξαναμπώ στον διάλογό σας, με την άδειά σας. Ο πολιτισμός και η τέχνη, είναι οι παράγοντες εκείνοι που ανυψώνουν το πνεύμα και την συνείδηση των λαών.Έτσι πραγματικά και από τα πράγματα, η τέχνη δεν μπορεί να υπάρχει μόνον για την τέχνη, αλλά να εμφορείται από τα πανανθρώπινα ιδανικά της Ελευθερίας, της ισότητας και της ισοτιμίας.Γιατί η τέχνη προέρχεται από τον λαό και απηχεί στον λαό.Τι είναι η τέχνη ποιος είναι ο ρόλος της. Ο Μπρεχτ έλεγε:
«Το πιο σημαντικό μάθημα που έμαθα, ήταν πως το μέλλον της ανθρωπότητας μπορεί να ιδωθεί μόνον "από τα κάτω", από τη σκοπιά των καταπιεσμένων και εκμεταλλευομένων. Μόνο όποιος αγωνίζεται μαζί τους, αγωνίζεται για την ανθρωπότητα».
Αυτές είναι οι δηλώσεις του στα πλαίσια μιας ομιλίας του στην Μόσχα το 1955, με αφορμή την παραλαβή του Βραβείου Λένιν για την Ειρήνη, σε αυτές τις δηλώσεις συνοψίζονται οι απόψεις του για την οικουμενική σημασία της αποστολής του καλλιτέχνη, του σωστού τρόπου σκέψης και στάσης ζωής του διανοούμενου.
Ο Σεφέρης έλεγε:
«Οταν λέω τέχνη, δεν εννοώ καθόλου τη θεωρία που πρέσβευε "η τέχνη για την τέχνη". Η διδασκαλία αυτή, που δε χρησιμεύει πια σε τίποτε, κατάντησε να σημαίνει τη δουλειά ενός ανάπηρου ανθρώπου, που φτιάνει αδειανά κομψοτεχνήματα κλεισμένος μέσα σ' ένα αποστειρωμένο δωμάτιο. Εννοώ μόνο την πνευματική τάξη, που δημιουργεί τα καλά έργα τέχνης, περασμένα ή σημερινά, εκείνα που νομοθετούν, εκείνα που θα μας διδάξουν».Και μην ξεχνάμε ότι ο Σεφέρης ανήκε στην μεγαλοαστική τάξη.
Την τέχνη που ύμνησε την ζωή που ενθάρρυνε όλους τους καταπιεσμένους, την τέχνη που στάθηκε αλληλέγγυα στην ζωή και στις πανανθρώπινες αξίες, την είπαν στρατευμένη για να την απαξιώσουν, αλλά αυτή στάθηκε ψηλά, πρωτοπόρα στους αγώνες.Από τον Ευριπίδη με την "Εκάβη" και τις "Τρωάδες" έργα αξεπέραστα, αντιπολεμικά και τον Αριστοφάνη με τους "Αχαρνής," τους "ιππείς", τη "Λυσιστράτη", την "Ειρήνη",έργα που καταδικάζουν τις φιλοπόλεμες τακτικές και εξυμνούν την Ειρήνη, μέχρι και τον τελευταίο καλλιτέχνη που δεν ξεπούλησε την τέχνη του, σε αλλότρια συμφέροντα.Αυτήν την ονόμασαν στρατευμένη τέχνη.Εμείς την απαρνιομαστε Κούλπα;Αλλά τι κάνουν προκειμένου να μας μπλέξουν, προκειμένου εμείς οι ίδιοι να γίνουμε αρνητές των ίδιων μας των συμφερόντων, να αρνηθούμε τα όπλα μας, κατάλαβες τι κάνουν οι αλήτες.Έτσι παραφράζουν τις λέξεις, παραποιούν τις έννοιες, μηδενίζουν τις πραγματικές αξίες.
Δεν τσιμπάμε φιλαράκο δεν...
Περιμένω την άποψή σας και τις όποιες ενστάσεις.
Στρατευμένη τέχνη.
Τι έκφραση και αυτή αλήθεια που από μόνη της μου δημιουργεί ένα ρίγος .Γιατί νομίζετε αγαπητέ faro οτι έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία στρατευμένους δημιουργούς?
Μάλλον πιστεύεται ότι υπάρχει σημαντικό εκφραστικό έλλειμμα που να διεγείρει τα πλήθη όπως σε άλλες ιστορικές φάσεις της πατρίδας μας.
Ναι αυτό πράγματι ισχύει ,αλλά θα ξέρετε φαντάζομαι αγαπητέ …..οτι η στρατευμένη τέχνη εξυπηρέτησε και με το παραπάνω τα πάσης φύσεως ολοκληρωτικά καθεστώτα, δοξάζοντας και προπαγανδίζοντας ένα συγκεκριμένο αισθητικό περιβάλλον το οποίο δόξαζε το εκάστοτε καθεστώς (ότι τελειώνει σε –σμος δηλαδή) βυθιζόμενο συνήθως σε μεγαλομανείς φαντασιώσεις ,ηρωικές απεικονίσεις εθνικών μύθων, για να μην αναφέρω την μανία των στρατευμένων δημιουργών σε κάθε τι υπερμεγέθη(γλυπτά, εκθαμβωτικά δημόσια κτίρια κλπ).
Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος με την στρατευμένη τέχνη.
Νομίζω ότι μάλλον λάθος έκφραση χρησιμοποιήσατε θέλοντας να πείτε ότι υπάρχει ανάγκη από δημιουργούς που να μας παρακινήσουν, να μας ξυπνήσουν, να μας βγάλουν από την ιδιότυπη νιρβάνα που αράξαμε για να δούμε διαφορετικά τα πράγματα γύρω μας.
Εκεί θα συμφωνήσω και εγώ μαζί σας.
Ναι, έχουμε ανάγκη από ανθρώπους που θα μας ταρακουνήσουν αλλά δεν είναι ανάγκη να είναι" στρατευμένoi" με την κλασική παλιά έννοια του όρου, αλλά αυθόρμητοι δημιουργοί που με το έργο τους δεν κινούνται στοχευόμενα, αλλά το ίδιο το έργο τους να έχει την ικανότητα να διεγείρει τις καρδιές και τις συνειδήσεις των ανθρώπων.
Μας λείπουν αυτοί οι άνθρωποι σήμερα ,αυτό είναι σίγουρο, αλλά μην ξεχνάτε ότι κάθε εποχή έχει τα μέσα και τον τρόπο να βρεί την διέξοδο.
Τίποτα δεν έχει χαθεί.
Οι σημερινοί δημιουργοί νομίζω δεν πρέπει να στοχεύουν με το έργο τους στην αντίδραση μέσω ας πούμε διαδηλώσεων αλλά να βρουν τον τρόπο να κινητοποιήσουν με τα μηνύματα μέσω της τέχνης τους(ζωγραφική, ποιήση,πεζογραφία,κινηματογράφος,μουσική) τα πιο ευγενικά ένστικτα του ανθρώπου η να τον ταρακουνήσουν, να τον ξυπνήσουν να δεί πέρα από τον μικρόκοσμο του.
Δεν χρειάζεται να μιλάμε για στρατευμένο ιδεολογικά ένα κινηματογραφικό έργο η ένα ποίημα που θα στρέφεται εναντίον του πολέμου ,της εκμετάλλευσης, της βίας της εξουσίας, της νοθείας η να διακηρύσσει με τον λόγο του την δικαιοσύνη.
Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι η τέχνη δεν υπάρχει μόνο για να μας αφυπνίζει, αλλά για να τέρπη τις ψυχές μας, να μας μαλακώνει σαν ανθρώπους.
Black Bedlam: Ευχαριστώ, εγώ τουλάχιστον, για την παρέμβαση.
Φυσικά με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνα με όσα γράφεις και που αποτελούν εν πολλοίς και μια καλή απάντηση στον (στην) σχολιαστή σου πρακάτω με το ονομα xristin.
xristin: Μια μόνο λέξη αν μου επιτρέπεις.
Ας μην μπερδεύουμε τις έννοιες.
Όπως η "διχτατορία του προλεταριάτου" απλά σημαίνει εξουσία των κταπιεσμένων, έτσι και η "στρατευμένη τέχνη" απλά σημαίνει η τέχνη που γίνεται από τα κάτω για τους κάτω και καμμία σχέση δεν έχει με "καθεστώτα" ή ξέρω γω στρατιωτικούς ή ό,τι άλλο !
Καλημέρα σας και Καλή Βδομάδα !
Αγαπητέ faro πολύ χαίρομαι για τον διάλογο που κάνουμε στο φιλόξενο σπιτικό του Black Bedlam και που είναι μια απόδειξη ότι μπορούν να κάνουν πολιτισμένο διάλογο άνθρωποι με πολύ διαφορετικές, μα πολύ διαφορετικές απόψεις .
Οι διαφορές μας είναι πολλές ξεκινώντας από την "δικτατορία του προλεταριάτου" που και σαν όρος ξενίζει μιας και στην σύγχρονη εποχή ο όρος αυτός παραπέμπει σε πράξη κατάλυσης της εξουσίας με βία και εγκαθίδρυσης ενός απόλυτου κύριου της εξουσίας και εγώ προσωπικά τρέμω κάθε μορφή εξουσίας που πηγάζει από την βία και όχι από δημοκρατικές διαδικασίες.
Εξάλλου ,χάθηκε ρε αδελφέ να την λέμε "εργατική δημοκρατία" που την απαλλάσσει από επικίνδυνους συνειρμούς?
Αγαπητέ faro σίγουρα έχουμε διαφορετική αντίληψη για πολλά θέματα που άπτονται της μορφής του πολιτεύματος και του τρόπου λειτουργίας του αλλά ο διάλογος είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας και όταν γίνεται δεν κινδυνεύει κανείς.
Να είσαι καλά και εσύ και ο σπιτονοικοκύρης(BB), και εδώ είμαστε να τα λέμε.
xristin: Ας κάνουμε λοιπόν λίγη ... κατάχρηση !
Και εγώ χαίρομαι για το διάλογο - μου αρέσει τόσο πολύ !
Και, ξέρεις, είναι υγεία να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις - άλλωστε νομίζω ότι αυτή την ανάγκη (του διαλόγου μεταξύ ανθρώπων που διαφωνούν) εξυπηρετεί το μπλογκινγκ !
Δηλαδή, αν πούμε "εξουσία της εργατικής τάξης" είμαστε εντάξει ;
Οι λέξεις παίζουν ρόλο ή η ουσία ;
Αυτό λέω εγώ ...
Ερώτηση: Εργατική Δημοκρατία, να την πούμε, μου λες όμως σε ποιο πολιτικό εγχειρίδιο την βρίσκεις ;
Που λες, για κάποιους ΚΑΙ η λέξη "εργατική" φέρνει ... δύσκολους συνειρμούς !!!
Αν, μου επιτρέπεις, έ;, θέλουμε να βρούμε προσχήματα, δεν είναι δύσκολο, τα βρίσκουμε !
Όλοι μας !
Να είσαι καλά, επίσης.
Σ΄ευχαριστώ !
Αγαπητή Β.Β.
Επειδή η συζήτηση γύρω από το θέμα της ανάρτησής σου έχει προχωρήσει, νομίζω καλό είναι να ακούσουμε και ένα αδιαμφισβήτητα στρατευμένο ποιητή. Τον Γιάννη Ρίτσο: σκοπός του οποίου ήταν, που πραγματοποίησε και υποστήριξε με όλη του τη ζωή, η ποίησή του να αποτελεί οδηγό μάχης στον αγώνα του λαού, για τη ζωή, για το φωτεινό μέλλον της ανθρωπότητας.
Να τι έγραφε απευθυνόμενος στους συναδέλφους του στο ποίημά του το «Χρέος των ποιητών»:
«Ένας ποιητής δίνει παρών στο πρώτο κάλεσμα της εποχής του Αλλιώς θα μείνουν τα τραγούδια μας πάνω απ' τις σκάλες των αιώνων ταριχευμένα, ωραία κι ανώφελα πουλιά...»
Συνεχίζεται...
Ακατάπαυστη η μάχη του ποιητή ενάντια στην αδικία «Τα χέρια μας μείναν γυμνά. Τα χέρια μας χιλιάδες φορές τρίφτηκαν στο αξούριστο σαγόνι του αγέρα, Χιλιάδες φορές γαντζωθήκανε στο συρματόπλεγμα. Χιλιάδες φορές άγγιξαν τα παγωμένα κάγκελα του θανάτου…. Τούτα είναι τα χέρια των κομμουνιστών. Όταν σου σφίγγουν το χέρι ξέρεις, πως όλες οι πρωτεύουσες ηλεκτροφωτίζονται πίσω απ' τη νύχτα, όταν σηκώνουν τους κουβάδες το θαλασσινό νερό ίσα στον ανήφορο, ξέρεις πως το αύριο κι ο ήλιος κι η θάλασσα είναι του χεριού τους, ξέρεις πως το χοντρό τσουβάλι με τις πέτρες γίνεται ανάλαφρο στα χέρια τους, γιατί πάντοτε πιότερο απ' το μισό βάρος το σηκώνει η Λευτεριά. Τούτα είναι τα χέρια των συντρόφων. Γυμνά χέρια - μέσα στη φούχτα τους εσβήστηκε η γραμμή της τύχης. Στη φούχτα τους κρατάνε την τύχη του κόσμου. Είναι τα χέρια των κομμουνιστών».
Αυτά έγραφε στη Μακρόνησο το 1950. Τέτοιου είδους όμως ποιήματα - βόλια στην ακατάπαυστη μάχη με την αδικία, υπαγορευμένα απ' τη συνείδησή του και όχι - όπως ισχυρίζονται κάποιοι - κατ’ επιταγή, και φέρνουν ένα ρίγος στην φίλη xristin, «λογικό» είναι και στις μέρες μας να γίνονται πολύ ενοχλητικά στους εκμεταλλευτές. Γιαυτό και η κατασυκοφάντηση, η διαστρέβλωση της ουσίας της στρατευμένης τέχνης. Έτσι μια νέα λογοκρισία, που δεν σταμάτησε ποτέ, αλλά πιο επιδέξια κι εκλεπτυσμένη στα μέτρα της καθωσπρεπισμένης ωμότητας των καιρών, τους έχει επιβληθεί, γιατί είναι τάχα απλοϊκά, μονοδιάστατα, συνθηματολογικά, ψευτοαισιόδοξα και ανεπίκαιρα. Αλλά ο Γ. Ρίτσος με την διορατικότητα που τον διέκρινε, σε πολλά ποιήματά του, όπως στο «Ο Ηρακλής κι εμείς», έχει δώσει την απάντηση: «Κι αν αδέξιοι σας φανούν μια μέρα οι στίχοι μας,θυμηθείτε μονάχα πως γραφτήκαν κάτω απ' τη μύτη των φρουρών,και με τη λόγχη πάντα στο πλευρό μας.Κι ούτε χρειάζονται δικαιολογίες, - πάρτε τους γυμνούς, έτσι όπως είναι, - Πιότερα ο Θουκυδίδης ο στεγνός θα σας πει, απ' τον περίτεχνο Ξενοφώντα» Η τέχνη είναι μορφή κοινωνικής συνείδησης. Θα έλεγα σε εκείνον που θα ήθελε να σταθεί κριτικά ή να καταπιαστεί με τέτοια ζητήματα να μη ξεχνά την πάλη των τάξεων.
Υ.Γ. Όλοι στο πλευρό των ναυτεργατών.
Καμιά κατάχρηση φίλοι μου.Ίσα ίσα χαρά μου είναι και κάποια στιγμή θα ξαναμπώ στην κουβέντα.Με την ευκαιρία Xristin δεν μου είπες για το σχόλιο που γράφω λίγο πιο πάνω, σχετικά με το θέμα μας; Με ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σου,σε αυτά που γράφω, όχι γενικά.(εννοώ να μου δώσεις κάποιες απόψεις και τις όποιες ενστάσεις σου,αν υπάρχουν σε αυτά που γράφω),Είναι λοιπόν πολύ καλό το ότι ανταλλάσσουμε απόψεις ακόμα και όταν διαφωνούμε κυρίως όταν διαφωνούμε.
Αν και να σας πω την αλήθεια, επί τω προκειμένω έχω την εντύπωση ότι δεν υπάρχει διαφωνία, αλλά μάλλον μιλάμε μια διαφορετική γλώσσα.Και είναι φυσικό αυτό, γιατί έχει επιχειρηθεί και με μεγάλη επιτυχία από την άρχουσα τάξη, μέσω των μηχανισμών που διαθέτει και επειδή γνωρίζει την αξία της γλώσσας, του λόγου, να παραποιήσει, να αλλοιώσει, να παραχαράξει τις έννοιες.Και φυσικά να πάρουμε υπ΄όψην μας, ότι και όσοι υποστηρίζουν την άλλη άποψη με την πρακτική τους κάποιες φορές, έδωσαν την δυνατότητα να επιτευχθεί ο στόχος της παραποίησης όχι μονάχα των λέξεων και των εννοιών αλλά ακόμη και της ίδιας της ιστορίας.
Τα λέμε.
Φίλε Crousma χαίρομαι που σε ξαναβλέπω στο χώρο μου,έλεγα και γώ τι απέγινε,αν και κάθε μέρα σε παρακολουθώ.Δεν σε χάνω ούτε λεπτό.χαχαχαχα
Καλό σας βράδυ.
Να πω μια Καλημέρα !
πωπω πήραν φωτιά τα πληκτρολόγια.. κι εγώ δεν είχα ίντερνετ.. :):)
κατ'αρχήν.. η δημιουργία είναι επανάσταση που λεει και μια φίλη.. και το μήνυμα.. πρέπει να πηγαζει.. από τις εμπηρίες και τις αισθήσεις του καλητέχνη.. και όχι να είναι δοτό κατα παραγγελία.. γενικά με κάληψε το πρώτο σχόλιο του/της xristin.. :):)
ρε παιδιά.. η γλώσσα λειτουργεί ερήμην μας.. δε μπορούμε να την αλλάζουμε με διατάγματα.. :):)
όταν λέμε στρατευμένος.. το μυαλό μας πηγαίνει σε συγκεκριμένες καταστάσεις της νεότερης ιστορίας μας.. δε μπορούμε να τη δούμε θετικά.. ούτε μπορούμε να εντάξουμε στους στρατευμένους τον ευριπίδη.. κι ακόμα περισσότερο τον αριστοφάνη.. :):)
άσε το δικτατορία.. ε πως να το κάνουμε.. οι λέξεις παραπέμπουν σε νοήματα.. δεν είναι παραξενιά.. πως τους ήλθε να το πουν δικτατορία μπορώ να μάθω;.. :):)
δεν απαρνόμαστε την τέχνη.. αλλά ότι περιέχει τη λέξη στρατός.. ε δε μπορούμε να τη δεχτούμε για πολιτικά θέματα.. όταν έχεις δει το στρατό αντί να προστατεύει τα σύνορα να πειροβολεί πολίτες στην αθήνα.. όταν γνωστοί και φίλοι φοβούνται την ΕΣΑ.. ε δε το δέχεσαι.. στο δε δικτατορία ανατριχιάζεις δυσάρεστα πως να το κάνουμε.. :):)
παραλήρησα παλι.. λίγο η ώρα.. λίγο η στερηση.. πολλά θέλει ο άνθρωπος;.. :):)
την καλημέρα μου :):)
αααα και καλό μήνα βεβαίως :):)
Όποιος θέλει να ξεφύγει, βρίσκει χίλιες δικαιολογίες να το κάνει !!!
Άλλου του φταίει το ... χρώμα, άλλου το ... σήμα, άλλου η ... σημαία, άλλου οι ... λέξεις και πάει λέγοντας !
Μου κάνει εντύπωση πόσο μας ενοχλεί η στημένη "σημαιολογία" !
Να πω ένα παράδειγμα απλό για να γίνω αντιληπτός!
Για πολλά πολλά χρόνια (αυτό ισχύει και μένα τον ίδιο που ... μαλώνω άλλους), ένας ολόκληρος κόσμος απόφευγε το Δημοτικό Τραγούδι επειδή χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον και για προπαγανδιστικούς λόγους από την εφτάχρονη ελληνική στρατιωτική χούντα !
Τέλος πάντων, είναι μεγάλο το θέμα, ανεξάντλητο!
Και ο καθένας έχει τα δίκια του !
Καλημέρα σας και πολλές πολλές ευχές για έναν Καλό και Δημιουργικό Μήνα !
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
ΑΝΤΕ ΄ΟΟΟΟΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΉΣΟΥΜΕ ΕΥΝΟΪΚΉ ΑΥΡΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ.
ΓΙΑΤΙ, ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΜΑΣ ΒΛΕΠΩ.
ΑΝΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩ, ΟΟΟΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΑ ΑΠ.
ΚΑΛΗ ΜΕΡΑ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.
φίλτατε φάρε.. ποιός θέλει να ξεφύγει κι από τι;.. ποιά στημένη σημιολογία;.. οι ένιες και οι λέξεις.. αυτές οι αρνητικές λέξεις προυπήρχαν.. δε μπορώ να καταλάβω γιατί τις επέλεξαν για κάτι που θεώρησαν θετικό.. :):)
ε όχι.. αν δε μπορούμε να ξεχωρίσουμε το μέσον από το δράστη.. χτυπάμε το σαμάρι για να πονέσει ο γάιδαρος.. τα δημοτικά τραγούδια ούτε τότε ούτε τώρα με ενοχλούν.. :):)
καλημέρα και καλό μηνα.. εγώ μια χαρά απ είμαι.. :):)
Μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι με λόγια που πιστεύω:
η ποίηση είναι ασπίδα
η πνευματική τροφή που τόσο κοπιάζουν να εξαφανίσουν, είναι όπλο
οι πνευματικοί μας άνθρωποι είναι άφωνοι- είτε γιατί βολεύτηκαν, είτε γιατί δεν υπήρξαν ποτέ πνευματικοί
κι εμείς
είμαστε η φωνή που ξυπνά!
Καλό μήνα φίλη μου
:-)
Βάσσια: Προσυπογράφω !
Τι είναι το "απ" ρε παιδιά ;
υ.γ. όποιος χτυπάει το σαμάρι και απλά δεν το ... βγάζει, εθελοτυφλεί !
Γεια χαρά σας !
xaxaxa μπορεί να είναι
αστυνομία πολεων
αναπηροι πολεμου
ανεφ περιφορισμών
αστράτευτη ποίηση
ανανταμ παπαντάμ
.
.
.
ή απλά up (πανω.. ανεβασμένος στα σύνεφα πετάω) με ελληνικά στοιχεία.. :):)
χαχα έχασες την παρομοίωση.. χωρίς σαμάρι.. είναι άχρηστο το υποζύγιο.. και χωρίς λόγο το μαστίγωμα.. :):)
χαχαχα βαράς τον σαμαρά.. για να πονέσει ο ΓΑΠ (Γαιδαρος ΑΠιστος).. :):)
παρασύρθηκα πάλι :):)
την καληνύχτα μου :):)
άϊ ... παρασύρσου !!!
άσχημο ... παπί !!!
άϊ ... παράτα μας !!!
άνευ ... πίεσης !!!
άντε ... προχώρα !!!
άστην ... πλάκα !!!
άξιο ... παιγχνίδι !!!!!!!!!!!
υ.γ.: ποτέ δεν πάει άχρηστο το ... μαστίγωμα χε χε !
Καληνύχτα, καλό ... ξημέρωμα !!!
Black, καλημέρα! Χαθηκες και εσύ αρθρογραφικώς!
Τρέχεις και εσύ σαν τρελλη;
Τα χαιρετίσματα μας!
Δημοσίευση σχολίου